۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

انتقاد جعفری از نامه توهین‌آمیز به مجلس

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه نامه‌ای نوشته شده که در آن به مجلس توهین جدی صورت گرفته است، گفت: آیا حکومتی‌ترین حکم از حکم شورایعالی امنیت ملی که مورد تأیید ولی‌فقیه است وجود دارد که انکار می‌کنند و آن را ارشادی می‌نامند درباره حصر؟
کد خبر : ۲۲۰۸۶۰
صراط: قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی اظهار داشت: طبق ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس، اگر رأی‌گیری انجام شود، دیگر تذکر و اخطاری قابل پذیرش نیست که این موضوع تکرار شد و امیدوارم رؤسای مجلس این قضیه را تکرار نکنند.
 
وی افزود:‌ نامه‌ای نوشته شده که در آن به مجلس توهین جدی صورت گرفته این نامه می‌گوید به هر حال این مجلس یک استثناست و به امید خدا مجلس آینده چنین نخواهد بود، بله ما هم قبول داریم این مجلس استثناست چون تجربه مجلس پنجم را دارد.
 
جعفری اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند حق را بپوشانند و کسانی که می‌خواهند احکام حکومتی را انکار کنند، باید به این سؤال پاسخ دهند که آیا حکومتی‌ترین حکم از حکم شورایعالی امنیت ملی که مورد تأیید ولی‌فقیه است وجود دارد که انکار می‌کنند و آن را ارشادی می‌نامند درباره حصر؟
 
وی یادآور شد: در این نامه گفته شده تعداد زیادی از نمایندگان از جمله از آقای ابوترابی‌فرد نیز نام برده و گفته شده این افراد اگر در صحنه عاشورا بودند در لشکر عمربن‌سعد قرار می‌گرفتند، ما اینگونه می‌گوییم 8 سال عاشورا تکرار شد، ما که تکلیف‌مان روشن است، کجا بودید وقتی جنگ بود، عرصه بر مردان عالم تنگ بود.
 
نماینده بجنورد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما می‌پرسیم آنهایی که یک روز جبهه نرفتند چه حقی دارند که از عاشورا حرف بزنند؟ مجلس را امروز اینگونه متهم کنند و تمام واقعیت‌های موجود در مجلس را بر عکس گزارش دهند و در آخر بشارت دهند که به هر حال دیگر این مجلس تکرار نخواهد شد و افرادی خواهند آمد که وکیل‌الدوله هستند.
 
وی یادآور شد: ساده‌لوحی این آقا را به حامیانش تبریک و تسلیت می‌گویم، بدانند که ملت ایران بیدار است حوزه انتخابیه‌ام بداند که افتخار بنده این است که امثال این آدم که با بنده مخالف است، مردم بجنورد، ‌مانه و سملقان بدانید که این فرد با اندیشه‌های پدرش فاصله بسیار زیادی دارد، با من مخالف است و من چون او با اندیشه‌های علامه مخالفت دارد، افتخار می‌کنم.
 
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: پیشکسوتان از من هم قطعاً به این موضوع افتخار می‌کنند که فتنه‌گران از شما تبری بجویند، نکات دیگری درباره مسائل حوزه انتخابیه‌ام است که بعداً بیان می‌کنم.
 

منبع: فارس
برچسب ها: مجلس