۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

داعش از زنان ایزدی خون می گرفت

یکی از زنان ایزدی عراق که قبلاً اسیر داعش بود ، اعلام کرد که این گروه تروریستی با توسل به زور از زنان اسیر خون می گرفت تا به نیروهای مجروح خود تزریق کند.
کد خبر : ۲۲۱۱۵۸
صراط: این زن ایزدی 19 ساله به نام "عمشه" گفت : من و بچه شیرخواره ام 28 روز اسیر داعش بودیم و این گروه تروریستی احتمالا شوهر ، برادر و پدرم را کشته است؛ و من سرانجام توانستم از دست تروریست ها فرار کنم . 

سایت شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این زن ایزدی نوشت: داعش زنان و مردان را از هم جدا کرد و زنان و دختران را بین نیروهای خود به عنوان غنیمت جنگی تقسیم کرد، که این امر بسیار دردآور بود . داعش همچنین برای درمان نیروهای زخمی خود از دختران و زنان به زور خون می گرفت .

- هتک حرمت و شکنجه زنان و دختران ایزدی

عمشه افزود: من شب هنگام زمانی که نیروهای داعش خوابیده بودند ، توانستم فرار کنم و در حالی که بچه ام را در دست داشتم ، 4 ساعت راه رفتم و با کمک یک مرد توانستم به خانه ام بازگردم .

یکی دیگر از زنان ایزدی بدون ذکر نام خود اظهار داشت: من دیدم که نیروهای داعش به زنان و دختران ایزدی تجاوز می کنند و آنها را شکنجه می دهند؛ و یکی از فرماندهان داعش دختری 13 ساله را به محل استقرار خود برد و 3 روز مداوم به وی تجاوز می کرد.

دختر ایزدی دیگری که 21 سال سن دارد ، گفت : هیچ چیز بدتر از تجاوز نیروهای داعش به زنان و دختران ایزدی نبود.

اکثر ایزدی های عراق در شمال این کشور زندگی می کنند.

 هزاران نفر از ایزدی ها به دست داعش کشته یا اسیر شده اند .
سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل اعلام می کنند که داعش صدها زن و دختر ایزدی را اسیر ، به آنها تجاوز و آنان را شکنجه کرده است .
عفو بین الملل همچنین اعلام کرد : بسیاری از زنان و دختران ایزدی برای فرار از اسارت و تجاوز جنسی خودکشی کرده و یا اقدام به خودکشی کرده اند .

منبع: العالم