۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

واکنش‌تندروهای‌سعودی‌به‌رقص‌دختربچه‌ها!

حرکات موزون دختران کم سن و سال عربستانی در همایش مختص کودکان در منطقه القصیم با واکنش برخی از سعودی های تندرو روبرو شد.
کد خبر : ۲۲۱۴۸۹
صراط: برخی از کاربران تندروی سعودی، رقص دختربچه های با حدود هفت سال سن درجشنواره " ربیع بریده " درمنطقه القصیم را نوعی اهانت دانستند و از برگزار کنندگان این جشنواره خواستند ، علاوه بر عذرخواهی رسمی ، برای تکرار نشدن این گونه مسائل تعهد دهند.

" ابراهيم الحربي" یک کاربر سعودی در پایگاه توییتر در صفحه خود نوشت " حتی اگر این دختران کم سن وسال هم باشند، این بی حجابی چه معنایی می تواند داشته باشد؟"

"عبدالعزيز الغويری" یکی دیگر از کاربران تندروی سعودی در توییتر نوشت " رقص دختران مقابل مردان، نوعی سوء استفاده جنسی از آنان است".

جمله " این مساله مردود است و آن را برای دخترانمان نمی پسندیم " را هم ابوحمدان دیگر کاربر تندروی عربستانی در توییتر نوشت.

" أبوسعد المطيري " از دیگر کاربران تندروی عربستانی نوشت : بدین شکل ، رقص از طریق گروه های سرود ترویج و تبلیغ می شود".

" صالح التویجری" استاد اصول عقیدتی دردانشگاه القصیم دراین باره گفت " خیلی سخت است که یکی ازآنان ( دختران) فردا نامزد تو باشد".

چنین اظهارنظری از سوی یک استاد دانشگاه با واکنش تمسخر آمیز بسیاری از کاربران در توییتر مواجه شد و این سوال را برای آنان ایجاد کرد که چگونه یک استاد دانشگاه می تواند چنین تفکری داشته باشد؟!

کاربران شبکه های اجتماعی ، خواهان مجازات وی به علت چنین اظهارنظر زشت و ناپسندی شدند.

درهمین حال، بسیاری از کاربران ، واکنش های خشمناک برخی کاربران به این اظهارنظرها را محکوم و اعلام کردند " آنچه اتفاق افتاده است، مستحق این همه خشم نیست ؛ چرا که این حادثه ، صرفاً یک مراسم تفریحی برای کودکان بسیار کم سن و سال است و رقص خودجوش آنان با آهنگ برخی از سرودهای این جشنواره ، مساله ای است که نباید با دید منفی به آن نگریست".

" صالح الصقعبی" از دیگر کاربران توییتر گفت " کودکان پاک و منزه با خوشحالی دراین جشنواره شرکت کردند ، بدون اینکه آنان یا خانواده هایشان انتظار داشته باشند که دیگران چنین نگاهی به آنان خواهند داشت.

فعال دیگر شبکه های اجتماعی به نام " ريما " نوشت " به دنیای طفولت احترام بگذارید. دلیلی برای این سخنان وجود ندارد".

یک کاربر دیگر نوشت " کسانی که دارای عقل بیمار هستند، با چنین نگاهی به کودکان نگاه می کنند و کودکی و پاکی آنان را زیر سوال می برند و با دیده جنسی به کودکان می نگرند".

" نوره المسفر" کاربر دیگر " گفت این مراسم ، فرصتی برای شناخت داعشی ها بود".

جشنواره " ربیع بریده " که در تعطیلات نیم سال تحصیلی با حضور تعدادی از شخصیت ها برگزار شد، در بردارنده فعالیت هایی ازجمله آن نمایش های تفریحی و سرود و غیره برای کودکان بود.

در این جشنواره تعدادی از دختربچه ها درقالب گروه سرود به اجرای رقص پرداختند که رقص آنان با انتقادهای برخی سعودی های تندرو روبرو شد.
منبع: العالم