۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
چین هم 9 امتیازی شد

عربستان سه گل خورد و حذف شد

ازبکستان در دور دوم باید به مصاف کره‌جنوبی برود. عربستان با 3 امتیاز و کره‌شمالی هم بدون امتیاز جام ملت‌های 2015 را به اتمام رساندند.
کد خبر : ۲۲۱۶۱۹
صراط: دیدار تیم‌های ملی فوتبال چین و کره‌شمالی به سود چین به پایان رسید.

تیم‌های ملی فوتبال چین و کره‌شمالی در سومین دیدار از مرحله گروهی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا از ساعت 12:30 امروز (یکشنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه کانبرا به مصاف هم رفتند که تیم چین با نتیجه 2 بر یک پیروز شد.

«سون که» در دقایق یک و 42 برای چینی‌ها و چا جونگ هیوک دقیقه 57 برای کره‌شمالی گلزنی کردند.

چین با این پیروزی 9 امتیازی شد و در مرحله یک چهارم نهایی حریف میزبان این رقابت‌ها یعنی استرالیا شد.تیم فوتبال ازبکستان با شکست عربستان به دور دوم جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

عربستان حذف شد

تیم‌های عربستان و ازبکستان از ساعت 12:30 امروز (یک‌شنبه) در حساس‌ترین دیدار گروه B جام ملت‌های آسیا 2015 برای مشخص شدن تیم دوم صعود کننده از این گروه در ورزشگاه رکتنگولار شهر ملبورن به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود ازبکستان به پایان رسید.

نیمه اول:

دقیقه 2: روی حرکت رشیداُف از سمت چپ دروازه عربستان و در شرایطی که دروازه‌بان این تیم زاویه را بسته بود، هافبک تیم فوتبال ازبکستان با یک شوت توپ را از بین پای دروازه عربستان وارد دروازه این تیم کرد.

دقیقه 10: روی حرکت مشابه گل اول مُخمادیف می‌توانست دروازه عربستان را برای بار دوم باز کند اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.

نیمه دوم:

دقیقه 50: نایف هافبک عربستان در محوطه جریمه موقعیت خوبی داشت اما ضربه این بازیکن به بالای دروازه رفت.

دقیقه 59: ویلیامز دارو بازی یک پنالتی مشکوک روی مهاجم عربستان گرفت تا سهلاوی از روی نقطه پنالتی گل مساوی را به ثمر برساند.

دقیقه 71: روی ارسال مدافع ازبکستان از سمت راست،‌ شدی‌اف که لحظاتی پیش به بازی آمده بود با یک ضربه سر دروازه‌ عربستان را برای بار دوم باز کرد.

دقیقه 79: روی یک ضد حمله سریع، رشید‌اُف در یک موقعیت تک به تک گل سوم ازبکستان را به ثمر رساند تا صعود ازبک‌ها به دور بعد قطعی شود.

با این نتیجه ازبکستان 6 امتیازی شد و پس از چین 9 امتیازی از گروه B به مرحله بعد صعود کرد، ازبکستان در دور دوم باید به مصاف کره‌جنوبی برود. عربستان با 3 امتیاز و کره‌شمالی هم بدون امتیاز جام ملت‌های 2015 را به اتمام رساندند.
منبع: تسنیم