۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

دیدار عراقچی و روانچی با همتای چینی

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی پس از این دیدار جلسه چهارجانبه ای با معاونین وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس خواهند داشت.
کد خبر : ۲۲۱۶۵۷
صراط: معاونین وزیرخارجه کشورمان پس از ملاقات با اعضای 1+5 ملاقات دوجانبه ای را با همتای چینی خود برگزار کردند.  

همچنین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی پس از این دیدار جلسه چهارجانبه ای با معاونین وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس خواهند داشت.

گفتنی است تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه به ژنو سفر کرد. هیأت های ایران و آمریکا در روز چهارشنبه به ریاست وزرای امور خارجه گفتگوهای دو جانبه ای داشتند و در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه نیز معاونان و هم چنین کارشناسان دو تیم گفتگوها را بدون حضور وزرا ادامه دادند.

در این دور از مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود در آلمان و فرانسه نیز دیدار داشت. ظریف با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفتگو کرد و با همتای فرانسوی خود نیز در ژنو گفتگوی تلفنی داشت.  

وزیر امور خارجه کشورمان در زمان ترک ژنو با اشاره به اینکه در بسیاری موارد موضوعات روشن است و ما احساس می کنیم که صرفا نیاز به تصمیم سیاسی دارد، اظهار داشت: کشورهای غربی و ۱+۵ باید به این برداشت جدی برسند که موضوع هسته ای ایران فقط از مسیر مذاکره قابل حل است.

معاونان وزیر امور خارجه همچنین  شب گذشته با همتای روس و همچنین هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار داشتند.

منبع: مهر