۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

مرد انگلیسی یک روستا را به آتش کشید

مرد دیوانه‌ای با به آتش کشیدن سه ساختمان در روستایی واقع در آکسفوردشایر انگلیس پشت میله‌های زندان افتاد.
کد خبر : ۲۲۱۷۵۳
صراط: مرد دیوانه‌ای با به آتش کشیدن سه ساختمان در روستایی واقع در آکسفوردشایر انگلیس پشت میله‌های زندان افتاد.

به گزارش پلیس شهر آکسفورد، اندرو ماین 47 ساله با انگیزه‌ای نامعلوم در مدت نیم ساعت روستا را آتش زد و خسارت فراوانی به ساکنان منطقه وارد کرد.

این حریق هنگام صبح اتفاق افتاد و از آنجا که بیشتر ساکنان خواب بودند بسرعت گسترش یافت.
پلیس در شرایطی این مرد دیوانه را دستگیر کرد که خونسردانه و با لباس راحتی خانه در محل ایستاده بود و در برابر مأموران نیز مقاومتی نداشت.

در حال حاضر اندرو ماین در زندان به‌سر می‌برد و قاضی پرونده پس از بررسی شواهد زمان انجام محاکمه را پایان ماه جاری میلادی اعلام کرده است.
به گفته شاهدان این حریق یک کلبه چوبی، دفتر انجمن و گورستان روستا را سوزاند و آتش‌نشانان برای اطفای حریق ساعت‌ها وقت صرف کردند.

در این عملیات 27 آتش‌نشان به محل اعزام شدند و توانستند از سرایت آتش به بخش‌های دیگر روستا جلوگیری کنند.

متهم این پرونده هنوز سکوت خود را نشکسته و تنها صحت اطلاعات شخصی‌اش را در برابر قاضی با حرکت سر تأیید کرده است.با توجه به مرموز بودن فرد آتش افروز و کشف مقادیری گاز اشک‌آور در خانه این مرد، گروه‌های بمب یاب نیز به منطقه اعزام شده‌اند اما هنوز گزارشی درباره وجود بمب در منطقه منتشر نشده است.
 
جین گلادستون صاحب کلبه چوبی که ناخواسته هدف این آتش قرار گرفته است مدعی شده سرعت انتشار آتش به قدری زیاد بود که حتی نتوانسته کوچکترین چیزی از خانه‌اش بردارد.
پلیس آکسفوردشایر برای تأمین امنیت ساکنان منطقه تا پایان عملیات گروه‌های بمب یاب، 30 تن از افراد ساکن در منطقه خطر را به پناهگاه فرستاده‌اند.

طبق آخرین اطلاعات بیشترین میزان خسارت در این حادثه به دفتر انجمن روستا وارد شده و به نظر می‌رسد این ساختمان یکی از اهداف اصلی مرد آتش‌افروز بوده است.

منبع: ایران