۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵

هزینه المپیک 2020 توکیو

به زودی شرکت‌های اصلی اسپانسر بازی‌های المپیک توکیو 2020 مشخص می‌شوند.
کد خبر : ۲۲۲۱۰۴
صراط: شرکت‌هایی که می‌خواهند بزرگ‌ترین اسپانسر المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو شوند باید حدود 128 میلیون دلار پرداخت کنند.

طبق گزارش آژانس خبری کیودو، قرار است برای اسپانسرینگ المپیک 2020 شرکت‌ها نامزد شوند و میزان هزینه‌ای که آنها باید برای این کار پرداخت کنند تا بزرگ‌ترین اسپانسر باشند حداقل 128 میلیون دلار است. شایعه شده است که 7 شرکت می‌خواهند اسپانسر این مسابقه‌ها شوند که در بین آن‌ها شرکت‌های NTTDoComo و Toyota به چشم می‌خورند. این شرکت‌ها تاکنون 5 میلیون دلار به کمیته المپیک ژاپن کمک کرده‌اند. اسپانسرها به سه طبقه تقسیم می‌شوند و تنها یک شرکت برای اسپانسرینگ هر بخش انتخاب می‌شود.

طبق گزارش آژانس خبری کیودو، طبق دوم مربوط به اسپانسرینگ رسمی است که برای شرکت در انتخابات آن حداقل یک شرکت باید 51 میلیون دلار هزینه کند.

اسپانسرینگ طلایی نیز قراردادی است که در آن شرکت‌ها می‌توانند از لوگو و شعارهای المپیک در تبلیغات خود استفاده کنند.

حامیان رسمی این مسابقه‌ها نیز باید بین 8.5 میلیون دلار تا 22 میلیون دلار پرداخت کنند.

در حال حاضر مسئولان المپیک توکیو 2020 در حال رایزنی با شرکت‌های مختلف هستند و به نظر می‌رسد که تا پایان این ماه اولین اسپانسر این مسابقه‌ها مشخص شود.

اگر خبرها از بالاترین قسمت اسپانسرینگ در این بازی‌ها درست باشد، این مبلغ 28 میلیون دلار از بالاترین مبلغ اسپانسرینگ بازی‌های 2012 لندن بیشتر خواهد بود. در بازی‌های لندن کوکاکولا بیشترین هزینه را کرد که 100 میلیون دلار بود.

با این حال این رقم نسبت به بیشترین مبالغی که برای بازی‌های پکن 2008 و ریو 2016 پرداخت شده‌اند کمتر است.

منبع: ایسنا