۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸

رئیس‌جمهور چین به ایران سفر می‌کند

معاون اول رئیس جمهور گفت: اوایل سال جدید رئیس جمهور چین به ایران سفر می‌کند و سقف فاینانس ما از این کشور تا سقف 52 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۲۲۲۱۳۲
صراط: اسحاق جهانگیری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به پرداخت صد درصدی 9 دوازدهم بودجه عمرانی استان‌ها اظهار کرد: سال 94 تلاش شده، بودجه عمرانی استان‌ها افزایش یابد.

وی به گشایش 10 میلیارد تومان فاینانس اشاره کرد و افزود: گیلان از استان‌های مهم محسوب می‌شود و به لحاظ منابع طبیعی پر توان است.

جهانگیری با بیان اینکه رتبه هشتم بیکاری باید مایه شرمندگی مدیران گیلان باشد، تصریح کرد: موانع فعالیت‌ها باید مشخص شود و مدیران راهکار مناسب با آن را ارائه کنند.

معاون اول رئیس جمهور گیلان را دارای استعداد خوب در زمینه کشاورزی خواند و بیان کرد: گیلان در تولید برنج استانی شاخص در کشور است.

وی از واردات برنج به کشور خبر داد و گفت: مشکل کشاورزی گیلان باید برطرف شود ضمن اینکه برطرف کردن مشکل چای باید مد نظر مسئولان باشد.

جهانگیری با اشاره به طرح‌های نیمه تمام گیلان، خاطرنشان کرد: تعدادی فعالیت محوری توسط نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور بر اتمام 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت ـ قزوین تاکید کرد و یادآور شد: نهاد ریاست جمهوری برای برطرف کردن مشکل مذکور باید تمرکز کند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌ها نباید با بن‌بست مواجه شویم، اظهار کرد: راه‌آهن قزوین ـ رشت در حال انجام است و باید به سرعت به نتیجه برسد ضمن اینکه راه‌آهن رشت ـ آستارا باید به جمهوری آذربایجان وصل شود.

جهانگیری به گشایش 20 میلیارد دلار فاینانس از طریق کشور چین در سال جاری اشاره کرد و افزود: اوایل سال جدید رئیس جمهور چین به ایران می‌آید و سقف فاینانس ما از این کشور تا سقف 52 میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور فاضلاب و پسماند را از مشکلات اساسی گیلان خواند و بیان کرد: اگر فاضلاب اولویت نخست استان است تمام بودجه‌ها باید به این طرف هدایت شود و می‌توان از مشکلات مذکور عبور کرد.

وی موضوع زباله را صد درصد اقتصادی دانست و تصریح کرد: زباله را می‌توان تبدیل به کود یا برق کرد و دولت برق را به صورت تضمینی خریداری می کند.

جهانگیری با بیان اینکه ممکن است بدهی دولت مدتی عقب بیفتد، خاطرنشان کرد: افرادی که از دولت بدهکار بودند طلب خود را دریافت کردند.
منبع: فارس