۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

عربستان یک شهروند دیگر را گردن زد

عربستان سعودی روز سه شنبه یکی از شهروندان خود را به جرم قتل گردن زد و هشدار داد که سرنوشت یکسانی را برای مجرمین جرایم مشابه در نظر می گیرد.
کد خبر : ۲۲۲۱۵۷
صراط: عربستان سعودی روز سه شنبه یکی از شهروندان خود را به جرم قتل گردن زد و هشدار داد که سرنوشت یکسانی را برای مجرمین جرایم مشابه در نظر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، اعدام امروز (سه شنبه) دوازدهمین اعدامی است که در سال جاری در عربستان به اجرا درآمده است.

وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرد اعدام شده پس از مجرم شناخته شدن به دلیل قتل یک سعودی دیگر در جریان نزاع خانوادگی، به مرگ محکوم شد.

در این بیانیه ادعا شده که دولت سعودی 'به حفظ امنیت، تحقق بخشیدن به عدالت و اجرای قانون خدا در مورد کسانی که خون ریخته اند'، متعهد است.

حکومت پادشاهی محافظه کار سعودی با انتقادات بین المللی به دلیل اجرای مکرر احکام اعدام مواجه شده است.

یک کارشناس مستقل که به نمایندگی از سازمان ملل فعالیت دارد، چندی پیش نسبت به روال قضایی در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف فوری اعدام ها در این کشور شد.

براساس آمار خبرگزاری فرانسه، سعودی ها سال گذشته 87 نفر را اعدام کردند که این تعداد از رقم 78 نفری در سال 2013 بیشتر بود.

همچنین سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که عربستان سعودی سومین آمار بالای اعدام های ثبت شده در سال 2013 را به خود اختصاص داده است.

به موجب قانون عربستان سعودی، مجازات تجاوز به عنف، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر در این کشور مرگ است