۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

نظر نکونام درباره شکستن رکورد دایی

برای من بردن تیم مهم ترین موضوع است حتی یک بازی هم به این مسئله فکر نکردم، در فوتبال به این چیزها فکر نمی‌کنم. موفقیت تیم برایم مهم تراست همیشه دوست دارم تیمم پیروز شود. حتی اگر بازی نکنم.
کد خبر : ۲۲۲۴۱۸
صراط: کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: رکوردشکنی بازی‌های ملی برایم اهمیتی ندارد و مثل روز اول انگیزه بازی کردن در تیم ملی را دارم.

جواد نکونام در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار ایران و عراق در مورد اینکه آیا بازیکنان به علت فشار بازی‌ها خسته نشده‌اند اظهار داشت: برخی بازیکنان تجربه کسب می‌کنند و برخی دیگر در مسابقات مختلف به میدان رفته‌اند. شرایط بازی‌های ملی و باشگاهی متفاوت است. با وجود اینکه بازی‌ها با فشار بالایی برگزار می‌شود اما ما ریکاوری خوبی انجام داده‌ایم. در حالیکه بازیکنان دوندگی و فشار زیادی در بازی‌های گذشته داشتند اما ریکاوری خوبی داشتیم. برای بازی فردا هم صددرصد آماده هستیم و هیچ جای ناامیدی نیست.

کاپیتان تیم ملی ایران در مورد حسش در خصوص رکوردشکنی بازی‌های ملی تصریح کرد: برای من بردن تیم مهم ترین موضوع است حتی یک بازی هم به این مسئله فکر نکردم، در فوتبال به این چیزها فکر نمی‌کنم. موفقیت تیم برایم مهم تراست همیشه دوست دارم تیمم پیروز شود. حتی اگر بازی نکنم. روز اول انگیزه کافی برای موفقیت داشتم و به مردم کشورم عشق می ورزیدم فردا هم همین طوری بازی خواهم کرد این رکوردها در تاریخ ثبت می شود و موفقیت تیم ملی برای من مهم تر است.

نکونام در خصوص اینکه احتمال دارد در بازی فردا تلفات بدهند و نگران از دست دادن بازیکنان نیستند گفت: ما یک تیم هستیم و کسانی که بازی می کنند و روی نیمکت هستند فرقی با یکدیگر ندارند. جوان‌ترها توانایی های بالایی دارند و می توانند جای بازیکنان اصلی بازی کنند. مهم تر این است که ببریم. فوتبال است باید از خودمان بگذریم به موفقیت دست یابیم. مطمئنا بازیکنانی که در نیمه نهایی به میدان می‌روند بهتر از بازیکنان فعلی هستند زیرا هم انگیزه دارند و هم آماده هستند. هیچ نگرانی از این بابت نداریم.

وی در مورد اینکه چه شناختی از عراق دارید تصریح کرد: بازی دوستانه قبل از جام برای آماده سازی هر دو تیم بود. دیدید که بازی ها شروع شد، تیم عراق هر بازی بهتر کار کرد و شایستگی های خود را نشان داده است. در بازی با ژاپن هم نشان دادند که تیم قدرتی و جنگنده هستند. آنها را آنالیز کرده ایم، شناخت کامل داریم اما مهم تر این است که تمرکز روی بازی خودمان داشته باشیم. تلاش می‌کنیم 90 دقیقه و اگر نیاز باشد 120 دقیقه تمرکز داشته باشیم. بازی سختی است و فشار زیادی دارد اما شناخت کامل از این تیم وجود دارد.
منبع: فارس