۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

سفر پاتریاک ارامنه کاتولیک جهان به ایران

پاتریاک ارامنه کاتولیک جهان که برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، ضمن محکوم ‌کردن اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام گفت: اگر کسی درباره چنین شیطنت‌هایی موضع‌ نگیرد، خودش همسو با آنهاست.
کد خبر : ۲۲۲۵۲۹
صراط: «نرسس پطروس نوزدهم» پاتریاک ارامنه کاتولیک جهان که برای نخستین بار است در ایران حضور یافته، در نشست «نفی توهین به مقدسات ادیان با راهبرد صلح عادلانه» که عصر امروز در شعبه 2 هتل بزرگ تهران برگزار شد،‌ گفت: دیروز به تهران رسیدیم و امروز به این سمینار دعوت شدم که برای من دیدار منحصر به فردی است، امروز عده‌ای از رهبران اقلیت‌های دینی ایران را می‌بینیم، همچنین برادران مسلمان را می‌بینیم که این سمینار برای توهین نشریه شارلی ابدو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما از خداییم و به سوی خدا برمی‌گردیم و خدا به ما وجدان عطا کرده و باید مطابق آن برای خدمت به خدا استفاده کنیم.

نماینده پاپ اظهار داشت: جناب پاپ فرانسیس در بیانات خود درباره آزادی بیان تأکید کردند این موضوع نباید برای توهین و هتک حرمت کسی باشد. اتفاقی که هفته پیش رخ داد و برای ما متأثرکننده بود و عده‌ای برای امیال شخصی خودشان به دین اسلام که 1.5 میلیارد پیرو دارد، جسارت کردند.

این رهبر دینی ادامه داد: همه ما در دین خودمان می‌خواهیم عشق به مردم و ایمان به خداوند را گسترش دهیم.

وی درباره نشریه فرانسوی شارلی ابدو که کاریکاتور موهنی از پیامبر اسلام منتشر کرده است،‌ گفت: این مجله پیش‌تر هم مطالب،ی در سخره‌گرفتن حضرت مسیح(ع)، حضرت مریم(س) و حتی جناب پاپ منتشر کرده بود. به نطر من اگر کسی درباره چنین شیطنت‌هایی موضع‌ نگیرد خودش همسو با آنهاست.

پاتریاک ارامنه کاتولیک جهان در پایان تصریح کرد: با تبعیت از پاپ فرانسیس که این واقعه را محکوم کردند، من نیز آن را محکوم می‌کنم. آرزوی من این است که بتوانیم در راه آزادی برای مردم و توسعه ایمان، آرامش و صلح برای مردم پویا باشیم.
منبع: فارس