۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

لغو یک جشنواره به خاطر ترس از داعش

با اعلام رسمی برادران داردن، جشنواره فیلم رامدان بلژیک به دلیل هراس از احتمال حملات تروریستی داعش در این کشور اروپایی برپا نخواهد شد.
کد خبر : ۲۲۲۷۹۰
صراط: با اعلام رسمی برادران داردن، جشنواره فیلم رامدان بلژیک به دلیل هراس از احتمال حملات تروریستی داعش در این کشور اروپایی برپا نخواهد شد.

این جشنواره قرار بود از بیستم تا 27 ماه ژانویه در شهر تورانی در بخش فرانسوی زبان بلژیک برپا شود.
 
قرار بود فیلم‌های این جشنواره یک هفته‌ای در مرکز سینمایی معروف آیمجیکس به نمایش درآید. اما مسئولان شهر تورانی اعلام کردند به دلیل احتمال وقوع حملات تروریستی تصمیم به لغو این جشنواره گرفتند.
 
به گفته آنها دلایلی جدی برای یک حمله تروریستی به سینمای نمایش دهنده فیلم‌ها وجود داشته است. این در حالی است که سینمای آیمجیکس که قرار بود فیلم‌های جشنواره را نمایش دهد همچنان تا 28 ژانویه بسته خواهد بود و فعالیتی نخواهد داشت.
 
مسئولان شهر می‌گویند مدارکی در دست دارند که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی قصد حمله به این سینما را در طول برگزاری جشنواره داشتند. رسانه‌های گروهی شهر تورانی در رابطه با این موضوع می‌نویسند جشنواره فیلم رامدان قرار بود دو فیلم را به نمایش بگذارد که به نوعی در ارتباط با مسائل تروریستی هستند.
 
فیلم آفریقایی «تیمبو کتو» ساخته عبدالرحمن سیساکو که نامزد دریافت جایزه اسکار است یکی از فیلم‌های است که قرار بود در این جشنواره به نمایش درآید.قصه این فیلم درباره اشغال کوتاه مدت شهر «تیمبو کتو» در غرب آفریقا به دست گروه‌های شورشی بوکوحرام بوده است.
 
دومین فیلم یک فیلم مستند به نام «حس وحشت» است که این فیلم به بررسی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه می‌پردازد. علت لغو جشنواره فیلم رامدان در بلژیک اتفاقاتی است که هفته قبل در کشور بلژیک رخ داد. چند روز قبل نیروهای پلیس بلژیک با حمله به چند مرکز دو تروریست را که در رابطه بها گروه داعش بودند به قتل رساند.
 
این اتفاق یک هفته پس از آن رخ داد که کشور فرانسه مورد حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفت و تعدادی از شهروندان فرانسوی در نشریه موهن شارلی توسط تروریست‌ها به قتل رسیدند.
منبع: فارس