۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده

مقایسه عجیب مطهری بین هولوکاست و فتنه!

مطهری گفت: ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که شما درباره هولوکاست اجازه اظهارنظر و بررسی به کسی نمی‌دهید. حالا همین کار را ما درباره حوادث 88 داریم!
کد خبر : ۲۲۳۸۷۰
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید فرد و یا گروهی را مادام که دست به سلاح نبرده به جرم مخالفت محدود کنیم.

 علی مطهری در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شعار این کنگره مبنی بر این‌که اصلاحات لازمه اعتدال است، گفت: من این شعار را بدین شکل تکمیل می‌کنم که اصلاحات و پایبندی به اصول لازمه اعتدال است.
 
وی افزود: برای این‌که ما اعتدال انقلاب اسلامی را حفظ کنیم خوب است هر چند سال یک بار در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک آسیب‌شناسی از انقلاب داشته باشیم و راه طی شده را ارزیابی کنیم و ببینیم چگونه این راه طی شد و در کجا نقایص وجود داشت و همچنین در کجا موفق بودیم و در کجا عقب‌گرد داشته‌ایم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهید مطهری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هشدار دادند و گفتند که ممکن است نهضت اسلامی با آفاتی مواجه شود، نفوذ اندیشه‌های بیگانه را یکی از این آفات برشمرد و ادامه داد: این‌که اندیشه غیراسلامی به نام اسلام وارد اندیشه انقلاب شود یکی از آفات مورد توجه بود که البته این موضوع شاید امروز مشکل اساسی ما نیست.
 
وی ادامه داد: همچنین مساله تجددگرایی افراطی و این‌که بخواهیم اسلام را باب طبع زمان کنیم و برخی احکام را به بهانه مقتضیات زمان تغییر دهیم یکی دیکر از این آفات است که البته امروز کمتر دچار این آسیب هستیم. اما مسأله رخنه فرصت طلبان یکی دیگر از آفت‌ها است که امروز یکی دیگر از مشکلات ما قلمداد می‌شود. همچنین مسأله ابهام طرح‌های آینده از دیگر آفات است که ما از ابتدای انقلاب با این مشکل مواجه بودیم و مخصوصاً در مسائل اقتصادی از ابتدای انقلاب خودمان هم درست نمی‌دانستیم که می‌خواهیم چه کنیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کم شدن اخلاص و حسن نیت و زیاد شدن قدرت طلبی‌ها و هواهای نفسانی از دیگر آفت‌هایی است که امروز با آن مواجه‌ایم.
 
وی افزود: اگر بخواهیم آسیب‌های امروز انقلاب را فهرست کنیم یکی از آنها که مخصوصا در چند سال اخیر بر کشور ما حاکم بوده و افزایش پیدا کرده عدم تحمل منتقد و مخالف است.
 
وی با بیان این‌که آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده، اظهار کرد: از آنجایی که این دولت گرایش به اصلاح طلبی دارد فشار بیشتری روی آن وارد است و من که با مطبوعات و رسانه‌ها در ارتباط هستم و مطالبی را بیان می‌کنم وقتی رسانه‌ها را بررسی می‌کنم می‌بینم که خودسانسوری بیشتر شده و مطبوعات امروز خیلی بیشتر از دولت گذشته از توقیف شدن و و لغو امتیازشان می‌ترسند و این یک اشکال جدی است.
 
وی در همین راستا روشن شدن تکلیف هیأت نظارت بر مطبوعات را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: در این هیأت یک عده تصمیم کارشناسی می‌گیرند ولی بعد از آن دادستانی خود تصمیم می‌گیرد و اعلام جرم می‌کند. با این حال باید پرسید وظیفه این هیأت چیست یا آن را تعطیل کنید یا این‌که بدون مجوز آن روزنامه‌ای تعطیل نشود.
 
وی در ادامه سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع آزادی تفکر و بیان، گفت: شهید مطهری معتقد بودند که در جمهوری اسلامی حتی احزاب غیراسلامی حق فعالیت دارند منتهی مشروط بر این‌که با نام اسلام فعالیت نکنند. خود امام هم می‌فرمودند که حتی کمونیست‌ها در جمهوری اسلامی حق فعالیت دارند. حال شما این موضوع را با وضع امروز ما مقایسه کنید. ما نباید برخی رفتارها و تصمیمات دوره جنگ را به امروز سرایت دهیم. در آن زمان محدودیت‌هایی وجود داشت.
 
مطهری در ادامه گفت: به صرف انتقاد افرادی را بازداشت و زندانی می‌کنید در حالی که این رویکرد با سیره ائمه اطهار (ع)، پیغمبر (ص) و امیرالمومنین (ع) سازگار نیست چرا که می‌بینیم مخالفین حضرت علی (ع) در مقابل ایشان حتی فریاد می‌زدند و امیرالمومنین حتی حقوق اینها را قطع نکرد. مادامی که دست به سلاح بردند که در این صورت این افراد محارب و قیامشان مسلحانه می‌شود که تکلیفشان روشن است بنابراین تا فرد و گروهی دست به سلاح نبرده نباید به جرم مخالفت او را محدود کنیم.
 
وی در ادامه اظهار کرد: ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که شما درباره هولوکاست اجازه اظهارنظر و بررسی به کسی نمی‌دهید و فقط یک تحلیل باید مطرح شود. حالا همین کار را ما درباره حوادث 88 داریم. همه باید یک حرف بزنیم. کسی حق ندارد حرف دیگری بزند و اتفاقی که در مجلس افتاد در همین راستا بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مطهری انقلاب مجلس
نظرات بینندگان
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۱۳۳
۸۰
هر روزی که از 88 میگذرد وفسادهای غیرقابل باور فاش میشود! به حقانیت مهندس موسوی پی میبریم. درود بر مطهری.وپدر بزرگوارش.
دوست امام وانقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر رحیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لعن علی عدوک یا حسین ؛ خاتمی و کروبی و میرحسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر فتنه گر مرگ بر منافق.
عاشق امام و انقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
اولا که مقتضای عقل این است که ملاک هر فرد رفتارش در زمان حاضراست سوای از اینکه این قاعده عقلی وصیت و نص صریح قول امام راحل نیز می باشد پس خدمات افرادی در گذشته آنهم با شرایطی که نیت آنها از خدمت مشخص نبوده کسی را از جرم مبین و افعال امروزش مبری نمی کند
درثانی جناب آقای مطهری انسان سلیم العقل حرف شمارا بعید می داند زیرا که درمورد دروغ بزرگ تاریخ یعنی هلوکاست هیچ مدرک و مستندی وجود ندارد الا اتهاماتی که افراد ذی نفع هولوکاست یعنی صهیونیستها مطرح می کنند
اما در مورد کودتای ننگین خرداد 88 خود حضرتتان یک جست و جویی در این اینترنت بفرمایید و فیلم اعمال وحشیانه کودتاگران که نه تنها علیه نظام بلکه علیه انقلاب و ولایت قیام کرده بودند را تماشاکنید
همانگونه که فیلم گرگی زدن شما علیه مخالفتان منتشر شده فیلم این جماعتی که وکیل مدافعشان هستید در موضوع حمله به مساجد و حسینیه و تکیه عزاداری سید شهیدان و قتل و غارت مومنین و بیت المال نیز منتشر شده

و در اخر : زمانی که نتانیاهو الیزابت پرز بوش کلینتون و هر ام الفساد شرور و شیطانی که در عالم است از موکلین شما دفاع می کنند باید گفت : پیوند شما با این اصحاب و جماعت مبارک باشد

الحمدلله که با تلاش همه شما امام خامنه ای در کلامش برای اینها 22 گناه نابخشودنی متصور شده اند و نیز اینان را باغی به انقلاب می دانند

جناب وکیل المفتنین شما بهتر میدانید که بغی یعنی چه و چه مجازاتی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رحیم یه هفت هشت تا کامنت دیگه هم در تایید اراجیف خودت بزار مام گوشامون مثل گوش شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انتخابات 88 فتنه اکــبــر بود.
دوست امام وانقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۱۰۳
۶۵
بنده موسوی را انسان متدین. انقلابی .پاک .شجاع.وفرزند برومند امام میدانم. واحمدی نژادوحامیان دیروز وامروزش را فتنه گر و ... میشناسم فساد ی که ببار اوردند بزرگترین ضربه به انقلاب وارد ساختند. بزرگترین سرمایه انقلاب اعتماد ملت است که با این فسادها ودزدی ها ودروغ ها اسیب جدی دیده است
دوست امام وانقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
بنده از ایران هستم این پرچم کدام کشور است صراط؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موسوی قاتل است و محاکمه اش واجب است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما برو بفکر فساد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و آقازاده کاسب تحریم باش که به امریکا و غرب التماس میکرد که ایران را تحریم کنید تا دولت زمین بخورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست امام و انقلاب عزیز
احتمالا یا فیلترشکنت روشنه یا برنامه ای که آی پی شما رو تغییر داده. اینکه تقصیر صراط نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پرچم کشوری هست که سرت را بش سپردی رحیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موسوی و خاتمی / دیکتاتور واقعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۸۵
۳۷
خوب اقای مطهری درست گفتند مگر کسی جرات دارد در باره ان سخن ونظر واقعی خودرا بگوید.اتفاقا اکثر نیروهای انقلاب در اتفاقات 88 مهندس موسوی را مظلوم وحامیان احمدی نژاد را ظالم میدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کسانی که آراء 25 میلیونی مردم در انتخابات را به سخره گرفتند و تهمت دروغ تقلب رو مطرح کردند و کشور را به آشوب کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند ظالم بودند و دیکتاتور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رحیم دوست امام و انقلاب
منظورت از اکثرنیروهای انقلاب همون انقلاب مخملی مفتضح شده تان در سال 88 هست دیگه

اماماتون هم خاتمی و خوینی ها و اقای سرخ پوش هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۳۵
۸۳
آقای مطهری ما به اعتبار نام شهید مطهری به شما رای دادیم که در مجلس بدنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشید نه اینکه وکیل الفتنه باشید و مشکلات اساسی کشور را فراموش کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
170نماینده اصولکرا با پول ...... وارد مجلس شدند؟! ان وقت مطهری پاسخگو باشد؟؟!1
علی
|
Germany
|
۱۴:۰۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۹
۶۷
اولا که دوستان اصلاح طلب شما هولوکاست را پذیرفتند ثانیا فتنه را همه ما با چشم خودمان دیدیم بیانیه های شماره فلان آقای چیز هم هنوز در سایت کثیفش موجود است فیلم حمله به پایگاه نینوا و کلیپ های ماهواره ای ندا و اندی و... اینها همه موجود است پس بشینید سرجایتان آقای مطهری .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۶۴
۲۲
این مقایسه کاملا درست بود,

رحیمی باید در نامه ای که به احمدی نژاد نوشت از برنامه ریزیشون راجب مناظرات و ایجاد فتنه 88 هم صحبت میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انتخابات 88 فتنه اکــبــر بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۷
۴۷
در تاریخ ثبت شد:
رییس جمهوری که آمده بود تا اعتبار را به پاسپورت ایرانی بازگرداند، حتی نتوانست معاون سیاسی دفتر خودش را به عنوان نماینده ایران راهی آمریکا کند و آمریکایی ها که در این یک سال فهمیده اند به خاطر انفعال در دیپلماسی دولت یازدهم، علاوه بر افزایش تحریم ها باید تحقیرها را هم علیه ایران زیاد کنند، به حمید ابوطالبی ویزای ورود به خاک کشورشان را ندادند.
حالا غلامعلی خوشرو (پدر داماد حسین فریدون) به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی شده تا در عمل مشخص شود آمریکایی ها فهمیده اند دولت روحانی «تحت فشارها» تصمیم گیری می کند و اگر بر سر هر موضوعی به آن فشار وارد شود نهایتا عقب نشنینی می کند.
و نگرانی ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری است، چون جریانی که در برابر «تحقیرها» اینطور عقب نشینی می کند و با همه ادعاها و قدم زنی هایش با جان کری نمی تواند یک «ویزا» برای نماینده ایران در سازمان ملل بگیرد، چطور می خواهد تحت فشار «تحریم ها» عقب نشینی نکند و از «حقوق بدیهی ملت» در عرصه هسته ای و ... پاسداری کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در تاریخ ثبت شد:
رییس جمهوری که آمده بود دلار را ارزان کند نه تنها نتوانست بلکه دوست عزیزش و دولت برادرش عربستان سعودی
باخودزنی نفت را نیز ارزان کرد و چون اقتصاد مد نظر ایشان اقتصاد با تکیه به نفت بود و لیبرالیستی بود ایشان با بحران کسری بودجه نیز مواجه شد و کلیدش شکست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در تاریخ ثبت خواهد شد

رییس جمهوری که برای رای اوردن در دور دوم در برابر براندازان نظام رویه سکوت و حمایت زیر پوستی را برگزیده بود
و نیز از قطع کردن یارانه ثروتمندان ابا می کرد و بیت المال را در جیبشان سرازیر می نمود که مبادا سبد رایش خالی شود
و نیز در برابر توهین ها و تحقیرهای مستکبرین کوتاه می آمد تا حمایت احزاب سرسپرده به غرب را بدست آورد

اولین رییس جمهور 4 ساله ایران بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۷
۶۰
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۹
۵۸
گیرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل
دوستدار اصلاحات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۶۷
۲۴
سخن ایشان منطقی و مقایسه ایشان بدون اشکال است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بس کن رحیم این فضاحت بازی را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا مگر مثل ان 170 نماینده اصولگرا با پول .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۲
۶۸
اعتبارنامه علی مطهری باید ابطال شود و از مجلس اخراج شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر مثل ان 170نماینده با ......... وارد مجلس شده؟؟!!
متولد 59
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۳
۱۲
جناب اقای علی مطهری
فضای کنونی کشور و علی الخصوص مجلس را نباید به کل نظام و موضوع هولوکاست ربط داد.
چرا که ، نظام مخالف نقد و شنیدن سخن مخالف نیست ولی بسته شدن فضای نقد و انتقاد مورد علاقه دولت نهم و دهم بود و طی 8 سال به گونه ای رفتار کرد و به گونه ای سخن گفت که مخالفت با دولت و دولتمردان تبدیل شد به بی بصیرتی ، فتنه گری ، مخالفت با ولایت ، وطن فروشی ، خیانت ، ضد انقلابی گری ، نادیده گرفتن خطوط قرمز و هزاران توهین و تحقیر دیگر.
این فضا شکل گرفت چون می خواستند کسانی که دلسوخته نظام هستند و از وقایع و اتفاقات و خرابکاری ها اطلاع دارند ساکت باشند و یا در صورتی که انتقاد کنند موج حمله به انها به راحتی شکل بگیرد.
در این بین بسیاری از اصولگرایان که فکر میکردند دولت نهم و دهم کاملا همسو و همفکر با آنها هست نیز اشتباه تاریخی مرتکب شدند و در همین فضا موج سواری کردند و به بیراهه کشیده شدند.
پس از رفتن دولت نهم و دهم ، اکنون نیز اثرات همین فضا و همین موج ها وجود دارند و انتقادها با موج توهین و تحقیر روبرو میشود . دولت روحانی نیز وقت نیاز دارد تا این فضا را ارام کند. مجلس محترم ، اکثرا طرفداران دولت نهم و دهم بودند و تحت تاثیر فضایی هستند که طی 8 سال ایجاد شده بود .
نامه معاون اول دولت نهم و دهم نشاندهنده این واقعیت است که حتی نزدیک ترین اشخاص به رئیس جمهور نیز جرات مخالفت و انتقاد نداشتند و باید ساکت میشدند و یا عواقب انتقاد را می پذیرفتند. از دل همین سکوت ها و همین فضای انتقاد نکردن ها ، اختلاس ها ، هنجار شکنی ها ، بدرفتاری ها و بسیاری از مسایل دیگر بوچود امد.
امید است ظرفیت شنیدن سخن مخالف در همه طرفهای سیاسی و همه جناح ها وجود داشته باشد و شاهد امر به معروف و نهی از منکر واقعی در جامعه باشیم .که این موضوع باید توسط تمامی گروه ها ، اصولگرا و اصلاح طلب و پایداری و سازندگی رعایت شود تا کشور پویاتر و بهتر اداره شود.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
۲۳
۶۱
لعن علی عدوک یا علی

موسوی و خاتمی و کروبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما باپول .... حاکمیت کنید؟؟!