۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

کشف مواد مخدر در محموله بارخیار

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 230 کیلوگرم مواد مخدر از محموله بار خیار طی 24 ساعت گذشته در همدان خبر داد.
کد خبر : ۲۲۴۳۹۳
صراط: سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب صبح امروز از کشف 230 کیلوگرم مواد مخدر در همدان خبر داد و اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته با حرکت و اقدام جهادی همکاران پلیس سه باند در سه عملیات جداگانه کشف شد.
 
وی از کشف 220 کیلوگرم تریاک و 10 کیلوگرم هروئین در این عملیات از داخل محموله خیار خبر داد و افزود: در این زمینه سه باند منهدم، 10 نفر دستگیر و هفت خودرو نیز توقیف شد.
 
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 36 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: 4.5 تن آن از نوع تریاک و هروئین بوده است.
 
وی با اشاره به همکاری مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 536 طرح تخصصی ویژه مقابله با مواد مخدر در استان ایجاد شده است.
 
مهدیان‌نسب با اشاره به پاکسازی مناطق آلوده، دستگیری خرده‌فروشان و برخورد با معتادان متجاهر، تصریح کرد: 16 طرح فرااستانی از ابتدای سال تاکنون تشکیل و 16 باند نیز متلاشی شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان شکل گرفته است، افزود: بیش از 30 هزار نفر در امر آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به مضرات مواد مخدر، آموزش دیده‌اند.
 
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 242 هزار نفر در مباحث مختلف به ویژه در بحث تهاجم فرهنگی و مواد مخدر آموزش دیده‌اند، در ادامه علت افزایش کشف مواد مخدر در استان را توانمندی پلیس دانست و افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر اولویت، برخورد با متجاهرین بوده و از ابتدای سال تاکنون به تمام قسمت‌های پلیس و کلانتری، اطلاع‌رسانی و آموزش در این زمینه صورت گرفته است.
 
وی با ابراز رضایتمندی از اقدامات صورت گرفته در بخش مبارزه با مواد مخدر در استان، گفت: خوشبختانه تعداد معتادین در استان کاهش یافته و مصرف مواد مخدر نیز کاهش داشته است.
 
مهدیان‌نسب با بیان اینکه بیشترین محموله وارده از جنوب شرق به استان بوده است، بیان کرد: با همکاری مرکز ماده 16 در بحث جمع‌آوری معتادان تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
 
وی در پایان سخنانش عامل موفقیت‌های صورت گرفته در بحث مبارزه با مواد مخدر را نمونه بودن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست.
منبع: فارس