۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳

حمله با سلاح سرد به سربازان فرانسوی

یک مقام پلیس فرانسه تاکید کرد که ۳ سرباز در یک گشت مقابله با تروریسم در شهر نیس در جنوب این کشور هدف حمله با چاقو از سوی یک مهاجم قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۲۲۴۹۲۰
صراط: سارا بارون از مقام های پلیس فرانسه تصریح کرد که یک نفر در شهر نیس با چاقو به 3 سرباز در یک گشت مقابله با تروریسم، حمله کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی افزود: هنوز میزان جراحات وارد شده به این سربازان، به درستی مشخص نشده است. فرد مهاجم بازداشت شده ولی دو نفر دیگر که همراه وی بوده اند، پس از حمله با چاقو، فرار کرده‌اند.

فرانسه از زمان حملاتی که در ماه ژانویه در پاریس به وقوع پیوست، تاکنون در آماده باش کامل امنیتی قرار دارد. در حملات پاریس، 20 نفر از جمله 3 شبه نظامی تندرو کشته شدند.

بیش از 10 هزار سرباز در سراسر فرانسه مستقر شده اند تا از مکان های حساس از جمله مراکز بزرگ خرید، مساجد و ایستگاه های بزرگ حمل و نقل، حفاظت کنند.

مقام‌های امنیتی فرانسه همچنین امروز 8 نفر را که مظنون به مشارکت در یک شبکه تروریستی بودند، بازداشت کرده است. افراد بازداشت شده اقدام به اعزام نیرو به سوریه برای جنگ در کنار نیروهای افراطی و تندرو می کردند.

برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه تاکید کرده است که افراد بازداشت شده در پاریس و لیون، ظاهرا ارتباطی با حملات ماه گذشته پاریس ندارند.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که حدود 1400 نفر از اتباع این کشور تاکنون به گروه های افراطی در عراق و سوریه، پیوسته‌اند.

منبع: تسنیم