۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

کارکنان شهرداری‌ها ۵برابر بیش از نیاز است

نیروی انسانی موجود در شهرداری ها ۳ تا ۵ برابر بیش از نیاز است و نباید این میزان افزایش یابد.
کد خبر : ۲۲۵۳۲۹
صراط: معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی با تراکم نیروی انسانی مواجه هستند گفت: نیروی انسانی موجود در شهرداری ها ۳ تا ۵ برابر بیش از نیاز است و نباید این میزان افزایش یابد.

هوشنگ خندان دل عصر پنجشنبه در نشست شهرداران استان زنجان با اشاره به خطرات تراکم نیروی انسانی در دستگاه ها و اینکه نیروی انسانی زیاد لزوم خدمت رسانی زیاد نیست، افزود: تداخل فعالیت های نیروهای مازاد و تامین حقوق و دستمزد نیروی انسانی مازاد در کار دستگاه ها مشکل ایجاد می کند.

وی با اشاره به ۴۸۰۰ دستگاه ماشین آلات در نظر گرفته شده برای شهرداری ها بیان کرد: هزارو ۳۹۳ دستگاه از این تعداد هفته آینده به دنبال اجرای مانوری از سوی وزارت کشور در اختیار شهرداری های کوچک قرار می گیرد.

معاون امور عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با تلاش های انجام شده قیر با یک دوم قیمت بورس در اختیار شهرداری ها قرار گرفته و شهرهایی که جمعیت آنها ۵۰ هزار نفر است و حواله قیر و ماشین آلات دریافت نکرده اند به آنها حواله داده می شود.

وی با اشاره به ماشین آلاتی که در اختیار شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت قرار می گیرد تصریح کرد: ماشین آلات آتش نشانی با دریافت ۳۰ درصد مبلغ آن از شهرداری در اولویت اول قرار دارند و پس از آن ماشین آلات حمل زباله و خدمات شهر با دریافت ۴۰ درصد قیمت و ماشین آلات نیمه سنگین با دریافت ۵۰ درصد قیمت از شهرداری ها در الویت بعدی قرار دارند.

خندان دل بیان کرد: در سال جاری برای شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر حداقل یک ماشین آتش نشانی و شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند نردبان با ارتفاع بیش از ۵۰ متر ارائه می شود.

معاون وزیر کشور گفت: بیش از ۶۵ الی ۷۰ درصد در آمد شهرداری ها مربوط به بخش ساختمان است و بخش کمی مربوط به عوارض و نوسازی است در حالی که باید ۵/۱ تا ۲ در صد از در آمد ها از این بخش باشد.

وی با اشاره به بزرگترین و جدی ترین مشکلی که در شهرهای بزرگ وجود دارد بیان کرد: گسترش جمعیت حاشیه نشین در اطراف شهرهای بزرگ که به دلیل نبود جذابیت از شهرهای کوچک و متوسط و روستاها جدا شده اند مشکلات خانوادگی برای خود حاشیه نشینان و مشکلات اجتماعی ناشی از تناقضات فرهنگی برای ساکنان شهرهای بزرگ بوجود می آورد و درصد بسیاری از جرائم مختلف در همین حاشیه شهرها رخ می دهد.

خندان دل با اشاره به راهکار کوتاه مدت در نظر گرفته شده برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی خاطر نشان کرد: به این منظور برخی از درآمدهای مالی شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و متوسط اختصاص می یابد.
منبع: مهر