۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

مساجد محل عبادت سالمندان شده است

وی با اشاره به اینکه برای نزدیکی به خداوند باید اعمال الهی توسط انسان انجام شود، انفاق را از جمله این اعمال دانست و گفت: انفاق به این معنا نیست که افراد ابتدا ثروتمند شوند و سپس انفاق کنند.
کد خبر : ۲۲۵۳۳۲
صراط: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اختلافات حزبی برای انقلاب و نظام حکم سم را دارد، گفت: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و بی اعتقاد کردن آنان به نظام و اسلام است.

حسین انواری امشب در مراسم جشن انقلاب در مسجد محمدیه دره مرادبیگ با بیان اینکه دهه فجر یادآور اقتدار اسلام است، اظهار کرد: انقلاب ما بر سه محور «اسلام»، «مردم» و «رهبری» قرار دارد که اگر خدشه‌ای به آن‌ها وارد شود، به همان میزان نیز انقلاب به انحراف خواهد رفت.

وی با تأکید بر اینکه تهاجم‌های دشمن برای نابودی ما بر روی این سه رکن متمرکز است و تنها ممکن است نوع آن متفاوت باشد، افزود: همه داشته‌های ما از جمله هویت، شرف، ناموس و ارزش انسانی از برکت اسلام عزیز است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه افراد مسن فجایع قبل از انقلاب و فساد در کشور را به خاطر دارند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در راستای مقابله با این وضعیت، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر اساس قواعد فقهی و ارزش‌های اسلامی بنا کردند.

وی با تأکید بر اینکه هرکجا به این قواعد خدشه وارد شود، انحراف پیش می‌آید، خاطرنشان کرد: مردم در نظام اسلامی رئیس و آقای خود هستند به طوری که در جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی حاکم است و مردم در چارچوب اعتقادات خود در مسیر اسلام حرکت می‌کنند.

انواری با بیان اینکه تنها ارتباط دهنده دل‌های انسان‌ها به یکدیگر خداوند متعال است، گفت: مسائل دنیایی ما را به یکدیگر نزدیک نمی‌کند چراکه دنیا فانی است و قابلیت نزدیکی دل‌ها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای نزدیکی به خداوند باید اعمال الهی توسط انسان انجام شود، انفاق را از جمله این اعمال دانست و گفت: انفاق به این معنا نیست که افراد ابتدا ثروتمند شوند و سپس انفاق کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) انفاق مورد قبول پروردگار به این معنی است که انسان از هر آنچه خداوند به او داده، انفاق کند، خواستار توجه به این مهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اختلافات حزبی برای انقلاب سم است، تصریح کرد: همه ما یک خانواده هستیم و ممکن است اختلافاتی درون یک خانواده صورت گیرد اما اعضای خانواده یکدیگر را نابود نمی‌کنند.

انواری با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد خودخواهی‌ها زحمات امام(ره)، شهدا و ایثارگران را از بین ببرد، ادامه داد: اختلافات ما دنیایی است و نباید آن را آخرتی کنیم.

وی با بیان اینکه رکن سومی که انقلاب را بیمه کرده ولایت است، خاطرنشان کرد: تا زمان تبعیت از ولایت، انقلاب اسلامی نیز بیمه خواهد بود، که باید قدر این نعمت را بدانیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در حال حاضر همه نهضت‌های دنیا خلأ رهبری دارند و حسرت آن را می‌خورند، در ادامه از خنثی شدن فتنه‌های بسیاری با درایت رهبری خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون مانع‌تراشی‌ها و فتنه‌ها وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد، تأکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و بی اعتقاد کردن آنان به نظام و اسلام است.

انواری با تأکید بر اینکه برخی از دشمنان معتقد بودند در زمان حیات امام خمینی(ره) نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، اظهار کرد: این دسته از دشمنان پس از رحلت بنیانگذار انقلاب نیز متوجه شدند با وجود مقام معظم رهبری کاری از پیش نخواهند برد و امروز سعی در ایجاد توطئه در انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بر روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: دشمنان انقلاب به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند تا با القای این ادعای دروغین که نظام توان مدیریت مسائل را ندارد، به اهداف خود دست یابند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه باید بازنگری در حال و گذشته جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: انواع و اقسام توطئه‌ها وجود دارد به طوری که بخشی از آن دور کردن سالمندان از از نسل جوان است و به همین دلیل بی‌احترامی‌ها در جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگهداری دین و انقلاب در حال حاضر خیلی دشوارتر از گذشته شده، ادامه داد: اعمال تحریم‌ها از سوی دشمن برای این است که کشور در تنگنا قرار بگیرد.

انواری با بیان اینکه تزلزل کیان خانواده ایرانی مسلمان در دستور کار دشمن است، با تأکید بر اینکه وظیفه پیشکسوتان و بزرگان در راستای خنثی‌سازی این برنامه‌ها بسیار سنگین است، از اینکه توجه به مسجد در ارتباطات کمرنگ شده، انتقاد کرد و گفت: مسجد تنها مکانی برای نماز خواندن نیست و در گذشته منشأ اتفاقات بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه امروز مسجد تنها به مکانی برای سالمندان تبدیل شده تا در آن نماز بخوانند، این اتفاق را فاجعه خواند و ابراز داشت: باید به گذشته‌ برگردیم و فراموش نکنیم انقلاب ما از همین مساجد شروع شد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید به گذشته برگردیم و پیمانمان را با امام(ره) تجدید کنیم، تصریح کرد: دهه فجر فرصتی برای تجدید بیعت با ولایت، روز اتصال به اسلام و اتصال دل‌ها با یکدیگر است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کمیته