۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
مشکل آمریکا با مسئله هسته‌ای ایران نیست

شریعتمداری: انقلاب فرزندان ناخلف خود را تصفیه می‌کند

شریعتمداری با بیان اینکه آنهایی که نسخه کنار آمدن با آمریکا را می‌پیچند، باید دلایلی ارائه کنند که خوی استکبار تغییر پیدا کرده است، بیان کرد: تاکنون ما از آمریکا چنین موضوعی را نه تنها ندیدیم، بلکه روز به روز به خوی آن افزوده می‌شود.
کد خبر : ۲۲۵۳۴۳
صراط: مدیر مسئول مؤسسه کیهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرزندان زاویه‌دار و ناخلف خود را تصفیه می‌کند گفت: قطعاً مشکل آمریکا با مسئله هسته‌ای ایران نیست.

حسین شریعتمداری پنج‌شنبه شب در مراسم هیئت رزمندگان شهرستان دماوند و در جمع مردم انقلابی و ولایت‌مدار این شهرستان در مسجد جامع شهر دماوند، ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: بسیار خرسند هستم که امشب توانستم توفیق حضور در جمع همشهریان خودم را پیدا کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی افزود: هنگامی که با مرحوم عسکراولادی در زندان بودیم، وی خاطره‌ای را از حضرت امام خمینی (ره) نقل کرد.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان با بیان اینکه در آن زمان هنوز خبری از انقلاب و نشانه از افق و تحولات دیده نمی‌شد، گفت: عسکراولادی نقل می‌کند که شنیده بودیم بعد از آزادی امام راحل از زندان برای ایشان دادگاه نظامی حکم اعدام صادر کرده بوده است و وقتی این خبر به ما رسید، نزد حضرت امام خمینی (ره) رفتیم.

شریعتمداری ادامه داد: مرحوم عسکراولادی فرمود که وقتی موضوع را با امام راحل در میان گذاشتم، ایشان فرمودند که کاری که ما آغاز کرده‌ایم به دو سال آینده ختم نمی‌شود و بلکه ماجرای ما احتمالاً تا 20 سال ادامه داشته باشد.

وی از مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی نقل کرد: امام راحل فرمودند که ما سه گام را پیش‌روی داریم؛ گام نخست این است که در ایران حکومت اسلامی تشکیل دهیم، گام دوم مبانی انقلاب و اسلام را به کشورهای دیگر صادر کنیم و در آخر هنگامی به حساب می‌آید که همه چیز برای ظهور امام زمان (عج) فراهم است.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان با بیان اینکه کسی که نقشه راه را در اختیار نداشته باشد، گمراه می‌شود، گفت: کسانی نقشه راه اصلی را در دست دارند، از سپاه عمر به سپاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌پیوندند و آنهایی که این نقشه را ندارند و با اینکه در کنار حضرت سیدالشهدا (ع) حضور دارند، سپاه ایشان را ترک می‌کنند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه داستان از آنجا آغاز شد که اسلام ناب محمدی (ص) به همت امام راحل بر کرسی حاکمیت نشست، بیان کرد: بخشی از نقشه راه ما همین موضوع به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: اگر اسلام بر کرسی حاکمیت نمی‌نشست و در صفحه کتاب‌ها باقی نمی‌ماند، هیچ اتفاقی نمی‌‌افتاد، افزود: این نسخه‌ای شفاعت بخشی امام راحل بود و اگر این نسخه پیچیده و به آن عمل نشود، تأثیری نخواهد داشت.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان با بیان اینکه وقتی اسلام بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، یعنی می‌خواهد به آن عمل شود، گفت: یکی از ویژگی‌های اسلام ناب که از آن جدایی ناپذیر نیز بوده، ظلم‌ستیزی است؛ یعنی اگر این ظلم‌ستیز نباشد، اسلامی وجود ندارد.

شریعتمداری ادامه داد: اسلامی که پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر مردم رضایت دهد، اسلام نخوهد بود؛ اسلام به دلیل اینکه ظلم‌ستیز است به طور یقین نظام سلطه بین‌الملل در مقابل آن ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی نظامی با ماهیت اسلامی شکل می‌گیرد، قطعاً با ماهیت نظام سلطه بین‌الملل تناقض دارد، اضافه کرد: ‌یعنی موجودیت نظام اسلامی با موجودیت نظام سلطه درگیر است؛ این موضوع به خاطر این است که اسلام ماهیت ظلم‌ستیزی دارد، اما ماهیت آنها غارت‌گری و خون‌ریزی است.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان با اشاره به اینکه این درگیری در دو حالت پایان پیدا می‌کند، تصریح کرد: نخست این که حاکمیت دست از اسلام بردارد؛ دوم اینکه نظام سلطه دست از خوی استکباری خود بردارد و حضرت امام راحل در این زمینه فرمودند که «مگر اینکه آمریکا از خر شیطان پیاده شود» و درگیری ایران با آمریکا ظاهری نیست که به راحتی پایان یابد.

شریعتمداری با بیان اینکه آنهایی که نسخه کنار آمدن با آمریکا را می‌پیچند، باید دلایلی ارائه کنند که خوی استکبار تغییر پیدا کرده است، بیان کرد: تاکنون ما از آمریکا چنین موضوعی را نه تنها ندیدیم، بلکه روز به روز به خوی آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کسانی پیشنهاد می‌دهند که ما دست از اسلام برداریم، اگر کسی بداند و چنین پیشنهادی را مطرح کند برای آن دو حالت وجود دارد؛ حالت نخست آنها خیلی به آمریکا خوش‌بین هستند و حالت دوم اینکه آنها به اسلام حاکمیت اعتقادی ندارند.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان به سخن یکی از محققان آمریکایی اشاره و بیان کرد: این محقق گفته که فاصله ما با ایران به اندازه انقلاب اسلامی بوده و این به معنای عبور از انقلاب برای رفع مشکلات میان ایران و آمریکا است.

شریعتمداری با بیان اینکه نظام سلطه با تمام توان در مقابل اسلام ایستاده است، اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها این است که این انقلاب فرزندان خود را نمی‌خورد و با سایر انقلاب‌ها متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب‌های معروف جهان، مکتب انقلاب از قبل همراه آن بوده و انقلاب بر اساس آن شکل گرفت؛ انقلاب ما بر اساس اسلام به وجود آمد و مردم آن را به خوبی می‌شناختند.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرزندان خود را نمی‌خورد، بلکه فرزندان نالایق خود را تصفیه می‌کند، گفت: کسانی در دوران امام راحل رئیس مجلس و نخست وزیر بودند و اکنون در کجا قرار دارند؛ امام راحل می‌فرمایند که میزان حال فعلی افراد، مهم است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌خواهند از این موضوع اینطور بیان کنند که چون افرادی سوابق خوبی داشتند، اکنون نیز باید ادعای آنها را بپذیریم، گفت: قطعاً اینطوری نیست و نباید از سخن امام راحل تحریف شود؛ ایشان در مورد کسانی که سوابق خوبی ندارند و نباید در مسئولیت‌ها به کار گرفته شوند نیز رهنمودهای روشنی دارند.

وی ادامه داد: وقتی بستر انقلاب اسلامی را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم که این افراد زاویه گرفتند و یکی از ویژگی‌های انقلاب این است که فرزندان خود را نمی‌خورد، بلکه فرزندان زاویه‌دار و ناخلف خود را از قطار حرکت حاکمیت پیاده می‌کند.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان با بیان اینکه به دلیل اینکه ما بر هویت اسلامی خود تأکید داریم، مادام با نظام سلطه در حال درگیری هستیم، افزود: در این زمینه ممکن است میدان درگیری عوض شود.

شریعتمداری اضافه کرد: بعد از اینکه قطعنامه پذیرفته شد، عده‌ای زبان به ملامت گشودند و البته امام راحل نیز این موضوع را پیش‌بینی کرده بودند و سخن ملامت کنندگان این بود که مگر امام راحل نمی‌گفتند جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان پس چه شد که صلح صورت گرفت؛ در جواب باید گفت واقعیت این است که هنوز آن شعار امام راحل وجود دارد و جنگ تمام نشده بلکه میدان درگیری عوض شده است.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کردند که بعد از هشت سال دفاع مقدس جنگ تمام شده است، اما باید گفت که جنگ تمام نشده، بلکه از میدانی به میدان دیگر تبدیل شده است؛ امروز مشاهده می‌کنیم که مردم ما بیشتر از همیشه درگیر مسائل مختلف هستند.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس میدان جتک تغییر پیدا کرد، اما باید همیشه نقشه راه اولی را به همراه داشته باشیم و کانون اصلی قدرت ما همان اسلام ناب محمدی (ص) است و طبیعی بوده که دشمن بخواهد همان کانون اصلی را مورد هدف‌گیری خود قرار دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه هرگاه کسانی بتوانند افکار عمومی را مدیریت کنند، به طور طبیعی نیز می‌توانند رفتار عمومی را مدیریت کنند، تصریح کرد: جنگ نرم نیز به همین معنا است؛ در جنگ سخت دشمن سعی می‌کند که با زور اسلحه نظر خود را تحمیل کند، اما در جنگ تلاش می‌کند تا نظر طرف مقابل را به خودش برساند.

وی با اشاره به اینکه تغییر فرمول‌ها در باطن از روش‌های دشمنان به حساب می‌آید، بیان کرد: تحریف در محتوا نام دیگر این روش است که خداوند متعال آن را یهود نسبت داده است و باید بدانیم که امروز دشمن همچون گذشته ساده نیست و تجربه‌های زیادی به دست آورده است.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان افزود: اگر مراجعه به تاریخ اسلام برای شبیه‌سازی باشد، کار بسیاری اشتباهی است، اما گاهی نیز منظور شبیه‌یابی است؛ مذاکره معنای ویژه‌ای در علوم سیاسی دارد؛ به طور یقین مشکل آمریکا با مسئله هسته‌ای ایران نیست.

شریعتمداری با بیان اینکه چشم آمریکا در مذاکرات به میز بوده، اما حواس آن به یمن، افغانستان، آمریکای لاتین و حزب‌الله است و در این زمینه آمریکا دو هدف را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: تغییر رفتار رژیم دینی ایران و تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران دو هدف پلکانی آمریکا در مذاکرات است و دلیلی برای خود مشاهده نمی‌کند که بدون رسیدن به این اهداف، از تحریم‌ها دست بردارد.

مدیر مسئول مؤسسه کیهان گفت: مارپیچ سکوت، دالانی است که دیواره آن را رسانه‌ها می‌سازند و کاربردش نیز دو مسئله است؛ نخست اینکه نظر حریف به عنوان نظریه بیشتر اعضای جامعه ترویج شود و دیگر اینکه نظرات مخالف را از بین ببرد و در این راه از جوسازی و تهمت استفاده می‌کند و متأسفانه این شگرد به شدت در جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده است.

شریعتمداری تصریح کرد: راه مقابله این است که ما پرچم خود را همواره بالا نگاه داریم و هیچ‌گاه نباید پرچم خود را پایین بیاورند، وقتی تابلوی اهل ایمان بر فراز باشد، فضا همانگونه به وجود می‌آید که این تابلو نشان می‌دهد.
منبع: فارس