۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
لوپن:

اولاند و مرکل «نوکر» آمریکا شده‌اند

رهبر حزب جبهه ملی فرانسه امروز ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های فرانسه و آلمان در قبال مناقشه جاری در اوکراین، آمریکا را به تلاش برای به راه‌انداختن جنگ در اروپا متهم کرد.
کد خبر : ۲۲۶۰۱۲
صراط: رهبر حزب جبهه ملی فرانسه امروز در اظهاراتی با انتقاد شدید از سیاست‌های فرانسه و آلمان در قبال مناقشه جاری در اوکراین اعلام کرد که آمریکا در حال به راه‌انداختن جنگ در اروپاست.

بنابر اعلام شبکه خبری RTL، «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه امروز در گفت‌وگو با شبکه خبری «آر.تی.ال» با انتقاد شدید از سیاست‌های اتخاذ شده از سوی «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» در قبال مناقشه جاری در اوکراین اعلام کرد: «اولاند و مرکل به حرفهای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا گوش سپرده‌اند و مانند نوکران آمریکایی‌ها رفتار می‌کنند اما آمریکایی‌ها به دنبال به راه‌انداختن جنگ در اروپا هستند.»

وی افزود: «امروز دولتی در اوکراین وجود دارد که مردم غیرنظامی را بمباران می‌کند و این باید تمامی مدافعان حقوق بشر را منزجر کرد. من به حضور ارتش روسیه در شرق اوکراین اعتقاد ندارم. ما در بحبوحه جنایت جنگی قرار داریم و هیچکس این واقعیت محض و ساده را بیان نمی‌کند.»

رهبر حزب جبهه ملی فرانسه در ادامه گفت: «زمانیکه از ارسال سلاح به اوکراین سخن گفته می‌شود، این بدان معناست که خواستار برقراری جنگ هستند. آنها می‌خواهند با عراق، سوریه و اکنون نیز با اوکراین، در جهان آتش بیفکنند ولی بهترین راه استقرار کلاه‌ آبی‌هاست اما مشکل این است که استقرار این نیروها مستلزم موافقت شورای امنیت سازمان ملل و از جمله آمریکاست.»

وی در پایان ضمن ابراز تمایل برای نزدیکی به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت: «از چند سال پیش تاکنون نوعی از جنگ سرد علیه روسیه در جریان است.»
منبع: فارس