۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

هشدار رئیس کمیسیون اروپا به یونان

رئیس کمیسیون اروپا به یونان هشدار داد، انتظار نداشته باشد منطقه یورو در مقابل همه خواسته‌های نخست‌وزیر چپگرای این کشور سرفرود بیاورد.
کد خبر : ۲۲۶۰۴۳

صراط: رئیس کمیسیون اروپا به یونان هشدار داد، انتظار نداشته باشد منطقه یورو در مقابل همه خواسته‌های نخست‌وزیر چپگرای این کشور سرفرود بیاورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان روز یکشنبه از طرح‌های خود به منظور برچیدن برنامه ریاضت آمیز بی‌رحمانه این کشور خبر داد و هرگونه تمدید وام بین‌المللی 240 میلیارد یورویی که در پایان ماه جاری میلادی منقضی می‌شود، رد کرد.

این در حالی است که یک منبع خبری در خزانه داری انگلیس اعلام کرد دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور در نشست ویژه با مقامات وزارت دارایی و بانک مرکزی انگلیس به بحث درخصوص طرح خروج احتمالی یونان از منطقه یورو پرداخته است. همچنین در آستانه نشست وزرای دارایی گروه 20 در شهر استانبول،‌ آمریکا و کانادا از اتحادیه اروپا و یونان خواستند تا لحن خود در سر ریاضت اقتصادی را تخفیف داده و در زمینه مسئله بدهی به مصالحه دست پیدا کند.

این در حالی است که وزیر دارایی یونان در اظهار نظر روز یکشنبه خود مبنی بر اینکه در صورت خروج یونان از منطقه یورو این منطقه فرو می‌پاشد باعث ناخرسندی برخی کشورهای این منطقه شد. امروز (دوشنبه) ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفر به آلمان به خبرنگاران گفت: یونان نباید فرض کند که وضعیت کلی آنقدر تغییر کرده که منطقه یورو بی قید و شرط برنامه دولت این کشور را قبول خواهد کرد.

رئیس اجرای اتحادیه اروپا که چند روز پیش با نخست‌وزیر یونان در بروکسل دیدار کرد، همچنین گفت، انتظار ندارد در نشست روز پنجشنبه اتحادیه اروپا یا در نشست روز چهارشنبه وزرای دارایی منطقه یورو توافقی درخصوص مسیر پیش رو در یونان حاصل شود.

وی تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم که ما خیلی سریع بتوانیم به نتایجی نهایی دست پیدا کنیم.


منبع: ایسنا
برچسب ها: اروپا یونان صراط