۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

رحمانی‌فضلی: رشد پاینده نداشتیم

مردم ما نظام استبدادی شاهنشاهی را تغییر داده وارد جنگ و تحریم شدند اما اشکالی که وجود داشت آن است که در عملکرد‌ها نتوانستیم به صورت مستمر رشد پاینده توسعه را داشته باشیم.
کد خبر : ۲۲۶۱۱۶
صراط: وزیر کشور با بیان اینکه نگاه دولت توسعه‌محور است گفت: دولت نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مراسم واگذاری 4800 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی خدماتی به شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر جمعیت و دهیاری‌های کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با توجه به رویکرد رئیس‌جمهور در حوزه وزارت کشور نگاه توسعه‌محور بوده و کارها در مسیری که رئیس‌جمهور تعیین کردند، می‌گذرد.
 
وی با بیان اینکه دولت‌های مختلفی تلاش کردند آرزو‌های ملت ایران را محقق کنند، تصریح کرد: مردم ما نظام استبدادی شاهنشاهی را تغییر داده وارد جنگ و تحریم شدند اما اشکالی که وجود داشت آن است که در عملکرد‌ها نتوانستیم به صورت مستمر رشد پاینده توسعه را داشته باشیم.
 
وزیر کشور ادامه داد: دولت در بعد سیاست خارجی با اراده محکم در حال پوشیدن گره‌های بزرگ است که در این چند سال ایجاد شده است و با حفظ عزت، اصول و حکمت در این مسیر گام برداشتند.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: اینکه دولت تدبیر و امید اراده کرده است تغییرات اساسی داشته باشد نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم است.
 
وزیر کشور ادامه داد: نظام بودجه با قانونی که در سال 51 تصویب شده است اداره می‌شود که در آن مشکلاتی وجود دارد و درآمد‌ها و هزینه‌های آن را به درستی نمی‌توانیم مشخص کنیم، درواقع نظام برنامه‌ریزی کاملا تمرکز‌گرا و شخصی است.
 
رحمانی فضلی با اشاره به نظام مالی و پولی کشور اظهار داشت: نظام مالیاتی به گونه‌ای است که کمتر از 50 درصد مالیات‌های ناخالص ملی را اخذ کنیم همچنین نظام مالی و پولی و نظام اداری و استخدامی به دلیل بی‌انگیزگی، بی‌علاقگی و عدم خلاقیت و  حجم انبوه کارکنان را با عدم بهره‌وری روبرو کرده که دولت اراده کرده است تغییرات اساسی داشته باشد و همه مردم باید از این امر حمایت کنند.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: به دلیل شکاف‌های منطقه‌ای، افزایش حاشیه‌نشینی و فقر مشکلات بسیاری به وجود آمده است که نتیجه آن عدم تعادل و توازن در کشور است و دولت در جهت حل آن است چرا که ظرفیت‌های لازم را برای حل آن در کشور داریم و باید اختیارات را به مناطق استانی واگذار کنیم.
منبع: فارس