۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳

طنز: توجيهات نچسب مقامات بازرگانی

کد خبر : ۲۲۶۲۴

محمد حسين روانبخش در روزنامه مردمسالاری نوشت:

خدا حفظ کند " قيمت جهاني " را که اگر نبود توجيه گراني خيلي سخت بود; آن هم بعد از آن تاکيدات فراوان وزير بازرگاني و معاونانش که " در سال 90 هيچ گونه تغيير قيمتي پذيرفتني نيست " .

معاون وزير بازرگاني با حضور در تلويزيون در مورد افزايش قيمت برخي از کالاها طي هفته گذشته گفت: بخشي از افزايش قيمت ها در داخل کشور به دليل رشد قيمت جهاني کالاها است!

در هفته گذشته قيمت لبنيات و بستني و ميوه به شدت افزايش پيدا کرده است. حالا با چه نوع چسبي ميتوان اين افزايش قيمت را به قيمتهاي جهاني مربوط کرد، موضوع مهمي است که ما به آن پرداخته ايم:

1-با چسب زخم: معاون وزير بازرگاني در پاسخ به اين ابهام که قيمتهاي جهاني چگونه باعث افزاش قيمت ميوه و مواد غذايي توليد داخل ميشود،  اظهار داشت: کالاهايي که شرايط فصلي دارند نمي توان قيمت بر روي آن گذاشت و تغييرات قيمت يک دسته از محصولات کشاورزي به دليل نوبرانه بودن آنها است که بعد ازمدتي قيمتشان کاهش مي يابد. به اين ترتيب ما در حال حاضر داريم شير نوبرانه، ماست نوبرانه، پنير نوبرانه، بستني نوبرانه، سيب نوبرانه و... نوبرانه مصرف مي کنيم و حالي مان نيست!

2-با چسب چوب: معاون وزير بازرگاني با اشاره به اينکه قيمت کالاها بستگي به عرضه و تقاضا دارد،افزود: قيمت کالاهاي توليد داخل حتي بستگي به شهرهاي محل توليد دارد و در هر شهري به قيمت خاصي عرضه مي شود.

البته با کمال شرمندگي  اين عرضه در هر شهر به قيمت خاص هيچ  ربطي به گران شدن کالاها ندارد!

3-با چسب سنگ پا: معاون وزير بازرگاني در مورد اظهار برخي مسوولان مبني بر اينکه نه تنها قيمتها افزايش نمي يابد بلکه در سال جديد قيمتها پايين هم خواهد آمد، بار ديگر تکرار کرد که  بعضي از قيمت ها از قيمت هاي جهاني متاثر هستند.

اين ديگر توضيح نمي خواهد . نوع چسب استفاده شده به اندازه کافي گويا هست!