۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

برنده نخستين سيمرغ جشنواره فجر

با شمارش ۶۶۷۰۷ راي تماشاگران از ۳۱۲ نوبت نمايش تا روز نهم جشنواره فيلم‌ سینمایی «رخ ديوانه» با ميانگين امتياز ۳/۱۷، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ است.
کد خبر : ۲۲۶۲۸۷
صراط: روز پاياني سي‌وسومين جشنواره فيلم فجر در شرايطي با نمايش فيلم «روباه» تازه ترين ساخته بهروز افخمي آغاز مي‌شود که در نتايج آراي مردمي در پايان روز نهم جشنواره، «رخ ديوانه» فاصله‌اش را اندکي با «عصر يخبندان» زياد کرد تا بتوان در فاصله يک روز تا اختتاميه، سيمرغ بلورين بهترين فيلم مردمي را متعلق به ابوالحسن داوودي دانست.

دهمين روز جشنواره فجر با اعلام آراي مردمي آغاز شد تا سرنوشت سيمرغ بلورين بهترين فيلم به انتخاب مردم مشخص گردد و بدين ترتيب ابوالحسن داوودي کارگردان «رخ ديوانه» در فاصله يک روز تا مراسم اختتاميه اطمينان دارد که يک سيمرغ بلورين از رقبايش پيش است و آن يک سيمرغ نيز در گيشه تاثير چشم گيري در فروش تازه ترين ساخته‌اش خواهد داشت.

با شمارش ۶۶۷۰۷ راي تماشاگران از ۳۱۲ نوبت نمايش تا روز نهم جشنواره به ترتيب فيلم‌هاي «رخ ديوانه» ساخته ابوالحسن داوودي با ميانگين امتياز ۳/۱۷، «عصريخبندان» به کارگرداني مصطفي کيايي با ميانگين امتياز ۳/۰۹ و «کوچه بي نام» به اثر هاتف عليمرداني با ميانگين امتياز ۲/۹۸ به ترتيب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در روز پاياني جشنواره، پنج فيلم در سالن اصلي برج ميلاد به نمايش در مي آيد. ابتدا «روباه» تازه ترين فيلم بهروز افخمي در نخستين سانس رونمايي مي‌شود. سپس فيلم مستند «پناهگاه» ساخته عباس سندي نمايش داده مي‌شود و در ادامه نوبت به نمايش فيلم «چاقي» نخستين تجربه راما قويدل در مقام کارگردان يک اثر بلند سينمايي در بخش نگاه نو اکران مي شود.

در عصر روز آخر جشنواره سي و سوم، نوبت به نمايش دو اثر براي رده سني کودکان مي‌رسد و ابتدا فيلم «فرار از قلعه رودخان» به کارگرداني غلامرضا رمضايي به نمايش درمي‌آيد و در آخرين سانس روز پاياني جشنواره نيز فيلم «مبارک» ساخته حميدرضا نجفي امامي نمايش داده خواهد شد و بدين ترتيب برنامه اکران‌ها در سالن اصلي پايان مي‌يابد.

منبع: ابنا