۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

عرب​نیا: فردین و بهروز وثوقی لات نبودند

بازیگر فیلم «شوکران» گفت که آقای فراستی گفتند من متوهم هستم، من هم می​گویم که حاضرم با هم پیش یک روانکاو بریم تا مشخص شود که چه کسی متوهم است.
کد خبر : ۲۲۶۳۱
خبر آنلاين: فریبرز عرب​نیا بازیگر سینما که برای دومین هفته متوالی مهمان برنامه «هفت » بود، به نقد​های صورت گرفته روی صحبت​های هفته گذشته​اش پاسخ داد.

این بازیگر سینمای ایران کوشید مواضع​اش را در مورد مسائل سیاسی و جناح​هایی که او را منتسب به آن می​کنند، روشن کند.

بازیگر فیلم سلطان گفت که به هیچ جناحی تعلق ندارد و اصولا شان هنرمند را بالاتر از سیاست و فعالیت​های سیاسی می​داند.

عرب​نیا در ادامه تاکید کرد که در فضای فعلی مهمترین مشکل این است که سینمای مستقل و آدم​هایی که نمی​خواهند کولی بدهند و کولی بگیرند، دارند حذف می​شوند.

او در ادامه به صحبت​های مسعود فراستی منتقد برنامه هفت اشاره کرد که در هفته گذشته و پس از پایان صحبت های او به نقد حرف​های عرب​نیا پرداخته است.

بازیگر فیلم «شوکران» گفت که آقای فراستی گفتند من متوهم هستم، من هم می​گویم که حاضرم با هم پیش یک روانکاو بریم تا مشخص شود که چه کسی متوهم است.

او افزود: «متاسفانه ته نارسیسم به اینجا می​رسد که ما می​آییم و به میراث فرهنگی یک مملکت یعنی آقای کیمیایی توهین می​کنیم.»

اشاره عرب​نیا به یکی از برنامه​های «هفت بود که در آن مسعود فراستی از الفاظی برای توصیف فیلم کیمیایی استفاده کرد که انتقاد بسیاری از هنرمندان را برانگیخت.

عرب​نیا در ادامه به گزارشی که در هفته گذشته و در برنامه هفت در مورد بازیگران سینمای ایران پخش شده بود اشاره کرد و گفت که در این گزارش بار​ها از فردین و بهروز وثوقی به عنوان لات کلاه مخملی نام برده شد که اینگونه نبود.

او با تمایز قایل شدن بین کار حرفه​ای و مواضع سیاسی و ... به این نکته اشاره کرد که این بازیگران در حوزه کاری خودشان آدم​های توانایی بودند.

به گفته بازیگر سریال «مختارنامه»، با حضور فردین بود که سلطه فیلم​های هندی بر سینمای ایران پایان یافت. او بهروز وثوقی را هم بازیگری توانا نامید.

جیرانی در پاسخ به عرب نیا گفت که منظور از لات نوع شخصیت​هایی بوده که این بازیگران نقش آن​ها را ایفا می​کرده​اند و در این گزارش به نوع پوشش​ آن​ها اشاره شده نه شخصیت خودشان.

مجری برنامه «هفت» افزود: «ما در این برنامه برای اولین بار سه بازیگر متعلق به سینمای قبل از انقلاب را نشان دادیم و تا جایی که توانستیم و زمان 15 دقیقه​ای گزارش اجازه داد، جوانب کار آن​ها را نشان دادیم.»

جیرانی گفت:«به هر حال ما نمی​توانیم از تاریخ سینما بگذریم و معتقدیم که تاریخ سینما نه از سال 1357، بلکه از سال 1309 آغاز شده و از سال 1357 رشد چشمگیری داشته که کسی نمی​تواند منکر آن شود.»

مسعود فراستی هم پس از پایان گفت و گوی جیرانی با عرب​نیا، به بعضی از صحبت​های این بازیگر پاسخ داد. او گفت که هر کس نظر خودش را دارد و این که آقای کیمیایی میراث فرهنگی ایران هستند، نظر آقای عرب​نیاست. من هم به کیمیایی تو​هین نکرده​ام، بلکه در مورد فیلم آخر او «جرم» حرف زدم. من معتقدم که کیمیایی پیش از انقلاب دو فیلم خوب داشته و کارگردان توانایی بوده.

او افزود:« نقد​های آقای عرب​نیا در مورد مسائل مختلف سینما قابل تامل بود، اما آنجایی که در مورد خودشان حرف می​زدند توهم بود.»
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰
۲
۰
اما به نظر منهم کلا آقای عرب نیا کمی متوهم است . چنان درباره ی قشر بازیگر حرف می زند که گویی بازیگرها اصحاب امام زمانندو شان خیلی والایی دارند. در صورتی که در اکثر موارد موضوع درست برعکس است.
علیرضا گران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
با ادبیاتی که اقای فراستی د مورد مسعود کیمیایی فیلم جرم بکار بردند اول بی ادبی محض ایشان وایضا مشوش بودن تفکرشان معلوم است ثانیا بعید است امثال ایشان در فرانسه جزئ هنر ابزورد چیزی یاد گرفته باشند ثالثا من مخالفم که نشد نقد..