۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

احتمال حضور ۲ لژیونر در تیم ملی جوانان

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: ۲ بازیکن ایرانی خارج از کشور در تیم جوانان حاضر خواهند شد.
کد خبر : ۲۲۶۹۵۵
صراط: سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: ۲ بازیکن ایرانی خارج از کشور در تیم جوانان حاضر خواهند شد.

امیرحسین پیروانی درباره برگزاری اردوهای آماده سازی، ارزیابی بازیکنان ایرانی در خارج از کشور و استعدایابی بازیکنان در رده سنی زیر 19 سال اظهار داشت: دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال زیر19 سال از ظهر فردا در کمپ تیم های ملی آغاز می شود. ما 30 بازیکن را به این اردو دعوت کرده ایم تا عملکرد بازیکنان انتخاب شده را ارزیابی کنیم. با توجه به اینکه کادر فنی در شهرهای مختلف حضور داشت و مسابقات لیگ جوانان را از نزدیک نظاره کرد، بازیکنانی را انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت کردیم تا عملکردشان را بررسی کنیم. در این اردوی 4 روزه، هشت جلسه تمرینی خواهیم داشت که بدون شک ملی پوشان در این جلسات می توانند داشته های فنی خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری تمرینات به مدت 4 روز، یک بازی تدارکاتی را برای جوانان در نظر گرفته ایم تا در مسابقات نیز محک بخورند و بتوانیم با دقت و ارزیابی کامل، بازیکنان را انتخاب کرد. ما اکنون در مرحله استعدادیابی و شناخت بازیکنان هستیم و تا پایان سال نیز 4 مرحله اردوی تدارکاتی دیگر برگزار خواهیم کرد تا شاکله نهایی تیم ملی جوانان را مشخص کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان از احتمال حضور دو بازیکن ایرانی در خارج از کشور در اردوهای تیم ملی خبر داد و گفت: دو بازیکن ایرانی مقیم خارج از کشور را به ما معرفی کرده اند و فیلم بازیها و تمرینات آنها نیز در اختیارمان قرار داده شده تا آنها را ارزیابی کنیم. بعد از بازبینی فیلم این دو بازیکن آنها را در صورت نیاز به اردوی تدارکاتی دعوت خواهیم کرد تا از لحاظ فنی با دیگر بازیکنان مقایسه کنیم. اگر سطح فنی این دو بازیکن با ملی پوشان داخل کشور یکی باشد اولویت ما بازیکنان داخلی خواهند بود چرا که در تمرینات تیم ملی توانند به طور مداوم حضور داشته باشند. یکی از مهمترین نکاتی که در رده های پایه باید به آن اهمیت داد هماهنگی و یکسان سازی بازیکنان با یکدیگر است. اگر بازیکنی که در خارج از کشور حضور داشته باشد و سطح فنی اش با جوانان داخل کشور یکی باشد بدون شک از بازیکنان داخلی استفاده می کنیم.

پیروانی درباره تست‌های پزشکی و آمادگی جسمانی که توسط کمیته پزشکی و آکادمی ملی فوتبال گرفته شد، گفت: انجام این تستها به کادر فنی هر تیمی کمک می کند تا اطلاع دقیقی از میزان آمادگی و شرایط جسمانی بازیکنان داشته باشیم. اگر بازیکنی مصدوم باشد، از نظر وضعیت درصد چربی، تمرینات چابکی، استقامتی، قلب و عروقی و یا هر مورد دیگری که بر روی عملکرد فنی یک ملی پوش تاثیر می گذارد با انجام این تست ها وضعیتشان را دقیق تر بررسی می کنیم و با همکاری مربیان این بازیکنان در استانهای کشور، برنامه هایی در اختیارشان قرار می دهیم تا تمریناتشان در زمان حضور در باشگاهها طبق تست ها و آمارهایی که در اختیار دارند انجام دهند. قصد ما انتخاب برترین بازیکنان است و تمام سعیمان بر این خواهد بود تا بازیکنی مستعدی از دید کادر فنی به دور نماند تا تیم ملی آماده و کاملی را به مسابقات اعزام کنیم.