۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

آمار اهانت ها به اسلام از سال ۱۹۷۷

نماینده ارامنه در مجلس گفت: از سال ۱۹۸۷ تاکنون تنها در ۶ کشور اروپایی ۱۸ نفر به اتهام زیرسوال بردن هولوکاست بین ۸ تا ۱۸ ماه حبس و همچنین بین ۶ هزار تا ۲۴۰ هزار یورو نیز جریمه شده‌اند.
کد خبر : ۲۲۷۴۵۸
صراط: نماینده ارامنه در مجلس گفت: از سال ۱۹۸۷ تاکنون تنها در ۶ کشور اروپایی ۱۸ نفر به اتهام زیرسوال بردن هولوکاست بین ۸ تا ۱۸ ماه حبس و همچنین بین ۶ هزار تا ۲۴۰ هزار یورو نیز جریمه شده‌اند.

کارن خانلری نماینده اقلیت ارامنه در مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی توهین به مقدسات از منظر اسلام و حقوق بین‌الملل که امروز دوشنبه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، با بیان اینکه از سال 1977 تاکنون بیش از 50 بار اهانت و توهین به ادیان اسلام و مسیحیت در کشورهای اروپایی به ثبت رسیده است، گفت: همگی این توهین‌ها و اهانت‌ها به اسلام و مسیحیت منجر به واکنش‌های شدیدی از سوی افراد مختلف در جهان شده است.
 
وی افزود: قوانین بین‌المللی فراگیر برای عاملین توهین به ادیان هنوز وجود ندارد و قوانین فعلی مجازات برای این توهین‌ها هم هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است.
 
خانلری اظهار داشت: از سال 1987 تاکنون تنها در 6 کشور اروپایی 18 نفر به اتهام زیر سوال بردن هولوکاست بین 8 تا 18 ماه حبس و همچنین بین 6 هزار تا 240 هزار یورو نیز جریمه شده‌اند و این دلیل خوبی است که بگوییم مبارزه علیه توهین به ادیان ناکافی است.
 
نماینده مردم ارامنه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: مبارزه حقوقی بهترین عامل برای بازدارندگی از توهین به جوامع و ادیان مختلف به حساب می‌آید.
منبع: فارس