۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
جدیدترین تحولات میدانی حلب

آزادسازی «حردتین» سوریه +نقشه

با آزادسازی روستای «حردتین»، در شمال حلب، نیروهای ارتش سوریه یک گام دیگر به محاصره بخش شرقی حلب که تحت اشغال گروه‌های مسلح تروریستی است، نزدیک‌تر شدند.
کد خبر : ۲۲۷۸۱۵
صراط: نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید و سخت موفق شدند، چندین روستا در شمال شهر «حلب» را آزاد کنند و کنترل آن را در دست گیرند تا به این وسیله یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین راه‌ها شهر را قطع کنند.
 
براساس جدیدترین گزارش‌های رسیده درگیری‌ها در شمال شهر حلب بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی و در راس آنها «جبهه النصره» و تعدادی از گروه‌های مسلح تکفیری که اغلب عناصر آنها را غیر سوری و خارجی تشکیل می‌دهند، ادامه دارد.
 
در جریان درگیری‌های رخ داده نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، روستای «باشکوی» در ریف شمالی حلب را پس از پیشروی از سمت شهرک «سیفات» آزاد و مواضع خود را در آن مستحکم کنند.
 
   آزادسازی «حردتین» سوریه +نقشه 
 
این گزارش‌ها تاکید می‌کند که ارتش سوریه روستای «حردتین» را آزاد کرده و درحال حاضر درگیری‌ها در محور شهرک «رتیان»، واقع در شمال غربی روستای باشکوی و روستای باشکوی در ریف شمالی حلب ادامه دارد.
 
این درحالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه نیز به موازات این عملیات‌ها، مواضع گروه‌های مسلح را در شهرک «حیان» گلوله باران کرد.
 
اما به دنبال این پیروزی‌های ارتش سوریه، گروه‌های تروریستی مسلح از بلندگوهای مساجد مناطق تحت تصرف‌اشاش در ریف شمالی حلب به تمام عناصر خود اعلام آماده باش دادند.
 
این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه در جبهه شمال حلب به دنبال پیروزی‌های بدست آمده در این جبهه، محور عملیاتی جدیدی را در منطقه «شیحان المعامل» گشودند که آخرین مرحله از تکمیل محاصره کوی‌های شرقی حلب شمرده می‌شود که تحت تصرف گروه‌های مسلح تروریستی است.
 
در محور عملیاتی «جمعیت الزهراء» نیز نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، نقاط جدیدی را آزاد کنند و به سمت منطقه «الراشدین الرابعه» پیشروی کنند.
 
از کوی‌های «العامریه»، «سیف الدوله» و بخش قدیمی شهر حلب نیز گزارش شده که این مناطق شاهد درگیری‌های شدید و سختی بوده است.
 
یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که محاصره حلب بسیار نزدیک شده و ارتش در این خصوص تجربه «حمص» را در حلب پیاده نخواهد کرد، همان‌گونه که گروه‌های تروریستی مستقر در حلب نیز به خوبی می‌دانند که حلب همچون حمص نیست.
 
این منبع آگاه توضیح داد: اگرچه تجربه ارتش سوریه در حمص موفق بوده، اما قابل اجرا در حلب نیست و دلیل آن ساخت و بافتار گروه‌های مسلح تروریستی است که در این منطقه حضور دارند و اغلب آنها را برخلاف حمص، گروه‌های تروریستی تکفیری با عناصر خارجی تشکیل می‌دهند؛ علاوه بر اینکه حلب به مرزهای ترکیه نزدیک است و همین نزدیکی موجب می‌شود، تجربه محاصره چند ساله حلب، تجربه موفقی نباشد.
 
این منبع میدانی سوری تصریح کرد که گروه‌هایی که در حلب شرقی حضور و فعالیت دارند، خیلی زود نبردهای خود را با ارتش سوریه آغاز می‌کنند و در این راه جز تسلیم یا مرگ راه دیگری پیش رو ندارند و ارتش سوریه به خوبی از ماهیت و بافت عملیات‌های آینده خود آگاه مطلع است و براساس آنها برنامه‌ ریزی می‌کند و نقشه‌های میدانی خود را می‌کشد.
 
ناظران تاکید می‌کنند، با تکمیل نقشه محاصره بخش شرقی حلب، در عمل به موجودیت گروه‌های مسلح در این شهر که زمانی به عنوان پایتخت اقتصادی شهر حلب شمرده می‌شد، پایان داده می‌شود.
منبع: فارس