۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

درخواست عراق درباره تجارت اعضای بدن توسط داعش

نماینده عراق در سازمان ملل خواستار بررسی پرونده تجارت داعش با اعضای بدن انسان در شورای امنیت شد.
کد خبر : ۲۲۷۹۱۵
صراط: «محمد الحکیم» سفیر عراق در سازمان ملل، عصر سه شنبه (دیروز) از شورای امنیت خواست تا به اطلاعات موجود مبنی بر اقدام داعش در تجارت با اعضای بدن انسان‌ها برای تامین مالی حملات تروریستی‌اش در عراق و سوریه توجه کند.
 
وی در گزارشی در نشست شورای امنیت گفت: طی چند هفته گذشته اجساد و پیکرهایی از گورهای جمعی کشف شده‌ که برخی اعضای بدنشان سرقت شده‌ است. به عنوان مثال برخی از این قربانیان کلیه ندارند.
 
حکیم افزود: برخی از پزشکان موصلی به دلیل عدم همکاری با داعش برای ربودن اعضای بدن شهروندان قربانی عراقی، به دست همین تکفیری‌ها کشته شده‌اند.
 
نماینده عراق در سازمان ملل تاکید کرد که داعش مرتکب جنایت کشتار جمعی شده است و گروه‌های تروریستی تمام اقدامات حرام انسانی و غیر انسانی از جمله کشتن انسان‌ها و انجام وحشیانه‌ترین جنایات علیه ملت عراق را مباح می‌دانند.
 
وی در پایان از شورای امنیت خواست تا قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم و خشک کردن منابع تامین مالی آنها را اجرایی کند.
 
پیش از این نیز برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که باندهای تروریستی داعش با همکاری بعضی پزشکان که از کشورهای مختلف به این گروه پیوسته‌اند، کودکان را ربوده و اعضای بدنشان را درحالی‌که زنده هستند به سرقت می‌برند، و آنها را در بازارهای سیاه در سوریه و ترکیه می‌فروشند.
منبع: فارس