۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
نمی‌گذارند فیلم های ارزشی دیده شود

سلحشور: سینما خدا نیست

سلحشور: اگر کمی دقت داشته باشیم متوجه می شویم که اثار ارزشی به درستی اکران نمی شود؛ چرا که افرادی غیر مذهبی در بدنه کار وجود دارند که نمی گذارند فیلم های ارزشی در جامعه دیده شود.
کد خبر : ۲۲۷۹۸۶
صراط:  فرج الله سلحشور، کارگردان شناخته شده کشورمان، گفت: سینمایی که هالیوود ترویج می دهد و آن را به دنیا از جمله سینمای ما تحمیل کرده است، ابتدا باید بدانیم که سینما خدا نیست. در سینمای هالیوود دروغ محور کارشان است. آن ها جذابیت های کاذب ذهنی را به عنوان درام وارد فیلم های شان می کنند. جذابیت های آن ها هم در برهنگی زن ها و یا جلوه های ویژه رایانه ای خلاصه می شود. این مسائل با اعتقادات ما نمی خواند. ما ظاهر دنیا را به دلیل باطنش می خواهیم. ظاهر برای ما ارزش محسوب می شود اما در اندازه های یک پل ارتباطی بین موضوع اصلی که مد نظر ما است.

فیلم ساز دینی باید خود عامل به دین باشد

وی در ادامه گفت: اسلام در یک کلمه اگر خلاصه شود به توحید می رسیم. سینمای اسلامی ما چقدر این ویژگی را در خود دارد؟! فیلم های ما زبان دین هستند؟! چقدر از آثارمان تبلیغ اسلام را می کند؟! اگر توانستیم انسان های صالح را بیابیم که نسبت به اسلام و سینما شناخت دارند و خودساخته نیز هستند و همچنین خودشان عامل به دین، می توانیم حرف های انسانی در فیلم های مان بزنیم. در این شرایط می توان توقع داشت که سینمای مذهبی راه بیفتد. فیلم ساز مبلغ دین است و فیلمی دینی است که این مقوله را ترویج دهد.

سنگ اندازی دشمان نفوذی داخل برای نمایش آثار دینی و ارزشی

سلحشور با اشاره به این که برخی در مسیر نمایش فیلم های ارزشی سنگ اندازی می کنند، گفت: اگر کمی دقت داشته باشیم متوجه می شویم که اثار ارزشی به درستی اکران نمی شود؛ چرا که افرادی غیر مذهبی در بدنه کار وجود دارند که نمی گذارند فیلم های ارزشی در جامعه دیده شود. در این شرایط نمی توان کاری کرد که مخاطبین عام از فیلم های ما استقبال کنند. این افراد در رسانه ملی هم نفوذ پیدا کرده اند و ما نیز در این شرایط باید جمع های خودمان را تقویت کنیم و از داشته های خودمان استفاده کنیم. این گروه ها بنای شان بر مبارزه با جشنواره های دینی و فیلم های مذهبی است.

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از 5 تا 7 اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن 8 اسفند در تالار اندیشه برگزار می شود.
منبع: فارس