۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
امیرحسین قاضی زاده هاشمی:

در روایاتی، مقام جانبازان بالاتر از شهداست

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه والای جانبازان گفت: معرفی و تکریم جانبازانی همچون رجب محمد‌زاده به نوعی معرفی اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین فرصتی برای گذر از غفلت‌هاست.
کد خبر : ۲۲۸۰۱۱
صراط: مراسم تجلیل از رجب محمد‌زاده جانباز سرافراز خطه خراسان با حضور فاطمه آلیا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد، نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143، صمیمی رئیس بنیاد شهید استان تهران و جمعی از علاقمندان برگزار می‌شود.
 
در ابتدای این مراسم قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عناوین مختلفی در تاریخ است که با ذکر آنها انسان به سوی خوبی و بدی حرکت می‌کند، اظهار داشت: در تاریخ برای عبرت گرفتن نکات منفی بسیاری مطرح شده است که در مقابل آن نیز برای رشد و تعالی انسان موارد مختلفی از خوبی‌ها وجود دارد. همانطور که خداوند در قرآن کریم نیز با بیان قصص و حوادث مختلف تاریخ انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه خداوند در زندگی ما خوبانی را قرار داده تا با الگوگیری از آنها زندگی سعادتمندی را طی کنیم، گفت: وقتی تصور می‌کنند که دیگر دوران خوبی‌ها به اتمام رسیده است در حالی که اینچنین نیست. خداوند همه خوبی‌ها را برای انسان‌ها در تمامی اعصار قرار داده و این ما هستیم که باید با الگوگیری از افراد صالح خداوند راه درست را پی گیریم.
 
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ویژگی‌های رجب محمد‌زاده جانباز 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بابا‌ رجب با تمام وجود زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشت و برای زنده نگه داشتن اسلام در راه خدا مبارزه و ایستادگی کرد.
 
وی با بیان اینکه جانبازان نمونه بارز ایستادگی و ایثار هستند، افزود: در روایاتی دیدم که مقام جانبازان بالاتر از مقام شهدا ذکر شده است چرا که شهید به مقام وصل می‌رسد اما جانباز پس از سختی‌های فراوان مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد تا اینکه به معبود بپیوندد.
 
نماینده مردم مشهد در خانه ملت با اشاره به سختی‌هایی که رجب محمد‌زاده کشیده است گفت: ما باید از جانبازان به ویژه بابا‌رجب درس ایستادگی و مقاومت بگیریم. معرفی چنین جانبازانی به نوعی معرفی اسلام و ارزش‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شد.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه همه ما در برابر چنین افرادی وظایف خطیری داریم، افزود: توجه به جانبازانی همچون رجب محمد‌زاده فرصتی برای گذر از غفلت‌هاست به همین خاطر از خبرگزاری فارس که در حال الگوسازی است تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند در سایر رسانه‌ها که نقش مهمی در الگوسازی دارند پیگیری شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
۰
۰
یک جانباز یا هرفرد با هر درجه فدراکاری تازمانی محترم است که در مسیر اخلاق و ایثارگری و حفظ ارزشهای اسلامی و انسانی باشد متاسفانه عده ای از جانبازان فاقد خصوصیات ذکرشده و حتی نماز نمی خوانند و بواسطه حضور ماجراجویانه و براساس جو حاکم برجامعه جبهه رفتند و گرچه عده ای واقعا نقش حماسی در جنگ داشتند اما کم نبودند کسانیکه حضور کم اثر یا بی اثر و حتی مضر داشته اند و امروزه با بزرگنمایی عمل خود طلبکار قانون و ملت و دولت و علم و ادم هستند. کسانیکه انقلاب را به پیروزی رساندن نقش حیاتی تری نسبت به رزمندگان داشتند زیرا بفرض که صدام بخشی از خاک ایران را اشغال میکرد سازمان ملل وی را ملزم به عقبنشینی مینمود و عملا جز خسارت دوطرفه حاصلی نداشت. جبهه رفتن نه اعتقاد بلکه فقط شجاعت و تعصب ملی و استعداد جوگیری میخواست. من به مسئولین توصیه میکنم طناب دار جانبازان را بر گردن مردم نیاندازید و حق انها را مشخص و محدود به زمان خاص کنید تا جامعه عدالت محور داشته باشیم بها دادن غیر منطقی کار ابوبکر و عمر را هم که برای اسلام خدمات زیاد و حیاتی انجام دادند توجیه میکند.من در چندین مورد با جانبازان مشکل داشته ام و نتنها از هرچه جانباز بلکه از مسلمانی هم بیزار شده ام ب............ مسئولین باید فردای قیامت پاسخگوباشند و سرانجامی تاریک خواهند داشت.