۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
امیرسرتیپ پوردستان در جمع فرماندهان ارتش اصفهان:

فرماندهان ارتش‌ آماده جانفشانی‌اند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله تنها بخشی از قدرت نیروهای مسلح ایران را به جهانیان نشان داد این رزمایش بسیار به موقع و به جا صورت گرفت.
کد خبر : ۲۲۸۲۳۹
صراط: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر امروز در مراسم چهلم شهادت امیر سرتیپ هدایت دشت‌پا در جمع فرماندهان و امرای ارتش اصفهان و مسئولان نظامی و انتظامی اظهار کرد: شهدا با فداکاری، ایثار و جانفشانی خود عزت، استقلال و آبرو را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

وی در ادامه با بیان مثنوی زیبا در مدح شهدا، بیان کرد: روح شهادت و جانفشانی روحی است که در مکتب سیدالشهدا تربیت شده و از ویژگی بارز این روح‌ها بزرگی و عظمت آن است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اذعان کرد:‌ در مورد شهید مطهری اگر سر مبارک سیدالشهدا بریده شد و جسم مطهرش زیر سم اسبان لگدکوب شد در حقیقت تاوانی بود که جسم آن امام شریف به واسطه آن روح بزرگ و با عظمت داد.

وی با اشاره به اینکه روح‌های بزرگ و با عظمت همواره جسم‌ها را به زحمت می‌اندازند، گفت: شهید امیر سرتیپ هدایت دست‌پا از جمله شهدایی بود که دارای روح بزرگ و با عظمت بود و روح آن جسمش را به زخمت می‌انداخت.

پوردستان ابراز کرد: شهید دشت‌پا در طول عمر حیات خویش با تمام وجود در راه نظام فعالیت می‌کرد، وقتی برای از دست دادن، مرخصی رفتن و استراحت کردن نداشت، این از ویژگی‌های مردانی است که روح بزرگ دارند.

وی با بیان اینکه شهید دشت‌پا فعالیت مجدانه‌ای و حضوری فعالانه در رزمایش محمد رسول الله داشت، گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله تنها بخشی از قدرت نیروهای مسلح ایران را به جهانیان نشان داد این رزمایش بسیار به موقع و به جا صورت گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد:‌گروه 55 توپخانه ارتش اصفهان به فرماندهی امیر سرتیپ شهید دشت‌پا بسیار زود و به موقع خود را به منطقه عملیاتی رزمایش محمد رسول الله رساند، نظم و اهمیت دادن به وظیفه از ویژگی‌های ‌آن فرمانده شهید بود.

وی عنوان کرد: فرماندهان ارتشی چون شهید دشت‌پا، ذوالفقاران ولایت علیه استکبار هستند که در لحظات حساس و بزنگاه‌ها در کنار ولایت، امت و نظام حاضر شده و از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش حقیقتا با شهادت شهید دشت‌پا یکی از فرماندهان لایق، ولایتمدار و پر تلاش خود را از دست داد.

شهید امیر سرتیپ هدایت دشت‌پا 40 روز پیش پس از مراجعت از رزمایش مشترک بزرگ محمد رسول الله از سواحل مکران دچار سکته قلبی و به مقام شامخ شهادت نائل آمد. گفتنی است آن شهید فرمانده گروه 55 توپخانه ارتش اصفهان را بر عهده داشت.
منبع: فارس