۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

گزارشی از افتتاحیه جام‌جهانی كشتی

مراسم افتتاحیه رقابتهای جام جهانی كشتی فرنگی 2015 تهران، با حضور مسئولان اتحادیه جهانی كشتی و برخی چهره های ورزشی و سیاسی كشورمان در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۸۲۶۱
صراط: مراسم افتتاحیه رقابتهای جام جهانی كشتی فرنگی 2015 تهران ساعت 18 امروز پنجشنبه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

این مراسم كه با حضور نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی، اکبر ترکان مشا‌ور عالی رییس جمهور، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد،‌ ابتدا ورزشكاران زورخانه ای با اجرای حركات نمادین و نمایشی و زنگ و ضرب باستانی تماشاگران را به مجد آوردند و سپس یك گروه موسیقی به اجرای سرود "ای ایران" پرداخت. یكی از نكات جالب توجه در اجرای این گروه موسیقی، نواختن پیانو توسط پوریا خادم، پسر رسول خادم بود كه به واقع باعث شگفتی بسیاری از میهمانان و حاضران در سالن شد.

مراسم زیبای آتش بازی و نورافشانی و همچنین پخش كلیپ و تصاویری تاریخی و غرورآفرین از دلاورمردان كشتی فرنگی در رقابتهای جهانی و المپیک از دیگر قسمت های مراسم افتتاحیه بود.

در خاتمه نیز نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی به عنوان تنها سخنران این مراسم بود، متن وی‍ژه‌ای را برای حاضرین در سالن قرائت كرد كه بیشتر به جایگاه كشتی در ورزش ایران و محبوبیت این رشته در بین ما ایرانیان اشاره می كرد.البته تماشاگران حاضر در سالن نیز بعد از سخنرانی لالوویچ با گفتن "لالوویچ دوست داریم" مسئولان و نمایندگان اتحادیه جهانی كشتی را به وجد آوردند!

منبع: مهر