۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

محاصره اهالی البغدادی به دست داعش

مسؤولان محلی عراق درباره وقوع کشتار و فاجعه انسانی در شهر البغدادی در استان الانباربه علت محاصره تعدادی از خانوارها در یک مجتمع مسکونی توسط گروه تروریستی داعش هشدار دادند.
کد خبر : ۲۲۸۲۷۲
صراط: "نجم عبدالله مشعان" عضو شورای شهر البغدادی در استان الانبار عراق، به پناه بردن شماری از خانوارها به یک مجتمع مسکونی دولتی در غرب این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ راهی برای خروج ساکنان این مجتمع مسکونی که از همه طرف تحت محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد، وجود ندارد.

شهر البغدادی و حومه آن از یک هفته پیش شاهد نبرد نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی با عناصر گروه تروریستی داعش است و در این میان شماری از خانوارها به یک مجتمع مسکونی دولتی در این شهر پناه بردند اما عناصر گروه تروریستی داعش آنها را به محاصره خود درآورده اند.

عبدالله مشعان به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: اهالی این مجتمع مسکونی در وضعیت بسیار بدی هستند زیرا چیزی برای خوردن پیدا نمی شود و حتی رودخانه نیز در فاصله دو کیلومتری و تحت کنترل داعش است لذا این خانوارها از نظر تامین آب آشامیدنی در مضیقه هستند و همزمان شاهد اصابت گلوله های خمپاره می باشندد.

وی از دولت مرکزی و مردم عراق خواست تا به کمک خانوادها در این مجتمع مسکونی بشتابند و محاصره داعش را بشکنند.

مال الله العبیدی رئیس شورای شهر البغدادی دیروز چهارشنبه گفت: تروریست ها برای حمله به این مجتمع مسکونی آماده می شوند. وی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست تا برای نجات جان بیش از هزار و 200 خانوار این مجتمع فوری اقدام کند.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز درباره وقوع کشتار جدیدی در شهر البغدادی هشدار داد.

در همین حال، سرهنگ سلام العبیدی رئیس اداره پلیس شهر البغدادی روز گذشته اعلام کرد که نیروها توانسته اند اولین محموله کمک های انسانی را به دست خانوارهای ساکن این مجتمع مسکونی برسانند و درگیری های شدیدی با عناصر داعش در شهر البغدادی در جریان است.
منبع: العالم