۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

انتقاد آیت‌الله مکارم از تبلیغات رسانه ملی

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به پخش برخی برنامه‌های تبلیغاتی از رسانه ملی گفت: برخی از این تبلیغات ارزشی نداشته و به نوعی تبلیغات ناسالمی هستند و این اقدام به اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه رسانه ملی است لطمه می‌زند.
کد خبر : ۲۲۸۳۶۴
صراط: آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان صداو سیما با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی به هر قیمت به دنبال جذب مخاطب هستند و در این مسیر قید و شرطی را لحاظ نمی‌کنند بیان کرد: آنها در قالب برنامه‌ رسانه‌های خود سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند و این در حالی است که ما در رسانه‌ها به دنبال حفظ ارزش‌های اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: صداوسیما باید مراقب باشد که مبادا به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه گرفتار فرهنگ غرب شود؛ ما دارای فرهنگ غنی اسلام هستیم و باید این فرهنگ را عرضه کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش عمومی و تخصصی به کارکنان صداوسیما در بخش‌های مختلف یادآور شد: نباید سریال‌های رسانه ملی خانواده‌ها را مورد تاثیر منفی قرار داده و پیوند‌های خانواده‌ها را تضعیف کند.

وی توجه به رسانه ملی را در کنار توجه به مسائل سیاسی،‌نظامی و اقتصادی ضروری دانست و اضافه کرد: برخی از تبلیغات برای تامین منابع مالی پخش می‌شود که ارزشی نداشته و به نوعی تبلیغات ناسالمی هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه این اقدام اعتماد عمومی را نسبت به رسانه ملی کاهش داده و به اعتبار رسانه ملی لطمه می‌زند افزود: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه رسانه ملی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال اسلام ستیزی و شیعه ستیزی هستند تاکید کرد: باید صداوسیما به این مسئولیت نیز اهتمام داشته و در هر دو جریان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایفای نقش بپردازند.

این مرجع تقلید به فعالیت ماهواره‌ها و پخش برنامه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: پخش برنامه‌های ماهواره‌ای خانواده‌ها را متزلزل کرده است در حالی که خانواده سنگ بنای جامعه است و صداوسیما باید در برنامه‌های خود اخلاق اسلامی را ترویج کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه صداوسیما باید نسبت به انعکاس فعالیت‌های حوزه‌های علمیه اهتمام داشته باشد خاطرنشان کرد: باید صداوسیما انعکاس مطلوبی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه داشته باشند تا مردم بدانند از میزان تاثیرگذاری حوزه‌ها آگاه شوند. همچنین صداوسیما باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه به شکل مطلوب بهره‌مند شود.چ

وی به برگزاری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره در سطح بین‌المللی تاثیرات قابل توجهی داشت.

استاد حوزه علمیه تکفیری‌ها را مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی دانست و گفت: امروز وهابیت افراطی در موضع ضعف قرار داشت و رسوا شده است و باید از این فرصت به شکل صحیح بهره‌برداری کرد.
منبع: فارس