۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
رهبر انقلاب: هر کسی جامعه را به سمت اغتشاش سوق بدهد، از نظر عامه‌‌ ملت منفور است؛ هر که می‌خواهد باشد

حسینی: ارشاد در قبال انتشار عکس و مطالبی پیرامون عاملین فتنه واکنشی نشان نداد/ قطعا هماهنگی‌هایی صورت گرفته است

وزیر سابق ارشاد معتقد است که وزارت ارشاد با رویه عادی سازی حضور فتنه گران در رسانه های زنجیره ای موافق است.
کد خبر : ۲۲۸۵۳۳
گروه سیاسی صراط - رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چراغ راه مسئولان، در جهت تحقق اهداق انقلاب اسلامی است.

در این مجال، هر روزه فرصت را مغتنم می شماریم تا در چارچوب اندیشه های زلال مقام معظم رهبری مطالبات معظم له را از قوای سه گانه و دستگاه های مختلف کشور پیگیری نماییم.


عادی‌سازی فتنه در روزنامه‌های زنجیره‌ای و چراغ سبز وزیر ارشاد!

رهبر انقلاب اسلامی گناه فتنه‌گران سال ۸۸ را نابخشودنی می‌دانند. ایشان از سال 88 تاکنون بارها به تشریح خطا وگناه فتنه‌گران سال ۸۸ پرداخته‌اند به طوریکه در 29 تیرماه سال 88 فتنه گران را چهره های منفور بین ملت ایران عنوان کرده و افزودند: هر کسی امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق بدهد، از نظر عامه‌‌ی ملت ایران انسان منفوری است؛ هر که می‌خواهد باشد. هر هدفی را که این ملت بخواهد به آن برسد، در سایه‌ی آرامش و امنیت خواهد رسید.

فتنه 88 حساب شده و طراحی شده

رهبر انقلاب در بخشی دیگر از بیاناتشان جریانات سال 88 را جریاناتی حساب شده و طراحی شده دانستند و عنوان کردند: کسانی که فتنه‌ی سال ۸۸ را شروع کردند - حالا یا خودشان طراحی کرده بودند، یا دیگران طراحی کرده بودند؛ نمیخواهیم نسبتی بدهیم، ولی به هر حال این فتنه طراحی شده بود - به کار کشور ضربه‌ی سختی زدند. اگر این فتنه نبود، بلاشک کارهای گوناگون کشور بهتر پیش میرفت. اینها دشمنان را امیدوار کردند و روحیه دادند به کسانی که علیه نظام اسلامی جبهه‌بندی کرده‌اند و یک جبهه‌ای تشکیل داده‌اند.

اگر از آشوبهای سال 88 اعلام بیزاری می شد فتنه زودتر ریشه کن می شد

امام خامنه ای در تاریخ 19 مهرماه 91 با اشاره به ساکتین فتنه فرمودند: حرف من در فتنه‌ی ۸۸ هم همین بود. در فتنه‌ی ۸۸، چند روز بعد از انتخابات به آن عظمت، یک عده‌ای آمدند اظهار مخالفت کردند، یک عده هم از این فرصت استفاده کردند؛ سلاح گرفتند، کار را به آشوب و تشنج کشاندند، پایگاه بسیج را گلوله‌باران کردند. حرف ما این بود: آن کسانی که به نام آنها این کارها انجام میگرفت، باید همان وقت اعلامیه میدادند، اعلام بیزاری میکردند، میگفتند اینها از ما نیستند؛ اما نکردند. اگر این کار را میکردند، فتنه زودتر ریشه‌کن میشد؛ مسائل بعدی هم پیش نمی‌آمد.

عادی‌سازی فتنه در روزنامه‌های زنجیره‌ای و چراغ سبز وزیر ارشاد!

رسانه‌ها اجازه ندارند تصویر یا مطلبی از رئیس دولت اصلاحات منتشر کنند

محسنی اژه‌ای در هفتادوپنجمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه دادستانی تهران اخیرا در جلسه‌ای با مسئولان رسانه‌ها اعلام کرده حق ندارند، نامی از رئیس‌جمهور سابق ببرند و دلیل این اقدام چه بوده است، گفت: دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان یک اتهام می‌تواند در مورد کسانی که با تصمیم شورای امنیت ملی و یا قوه قضائیه سران فتنه محسوب می‌شوند به رسانه‌ها دستور بدهد، در مورد این فرد نیز دادستانی تهران دستور داده رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطلبی از وی منتقل کنند و این دستور هنوز باقی است و براساس صحبتی که دادستان تهران داشتم این دستور هنوز باقی است و اگر احیانا رسانه‌ای تصویر یا مطلبی از این فرد منتشر کند برخورد می‌شود.

عادی‌سازی فتنه در روزنامه‌های زنجیره‌ای و چراغ سبز وزیر ارشاد!

رسانه ها مطیع ابلاغیه دستگاه قضا باشند

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار صراط با اشاره به صحبتهای معاون اول قوه قضاییه مبنی بر ممنوعیت انتشار عکس محمد خاتمی در رسانه ها گفت: دستگاه قضا ابلاغیه ای مبنی بر عدم انتشار عکسهای سران فتنه به تمامی خبرگزاری ها و رسانه ها ارسال کرده که باید تمامی رسانه ها مطیع این ابلاغیه باشند.

انکار تذکرات شورای عالی امنیت ملی توسط رسانه های زنجیره ای!

وی در ادامه با اشاره به اینکه ابلاغیه قوه قضاییه جای هیچ بهانه ای را برای رسانه های زنجیره ای باقی نمی گذارد افزود: در گذشته ابلاغیه ای توسط قوه قضاییه مبنی بر ممنوعیت انتشار عکس رییس جمهور سابق به رسانه ها ارسال نشده بود به همین منظور برخی رسانه ها باوجود اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت در این زمینه تذکراتی را داده بود عکسهایی از محمد خاتمی منتشر می کردند و تذکرات شورای عالی امنیت ملی را انکار می کردند اما هم اکنون با وجود اعلام موضع قوه قضاییه باید رسانه ها این موضوع را رعایت کنند و صراحت سخنگوی دستگاه قضا جای هیچ گونه بهانه گیری را برای این رسانه ها نمی گذارد و همینطور که این رسانه ها عکسهای سران فتنه( کروبی و موسوی) را منتشر نمی کنند موظفند با توجه به ابلاغیه رسمی قوه قضاییه از انتشار عکس خاتمی نیز جلوگیری کنند.

عادی سازی حضور فتنه گران در رسانه ها و مجامع عمومی موضوع اصلی اتاق فکر رسانه های زنجیره ای!

حسینی از تصمیم جمعی اتاق فکر رسانه های زنجیره ای مبنی بر عادی سازی حضور عاملین فتنه 88 در رسانه ها خبر داد و افزود: رسانه های زنجیره ای هماهنگی ها در سطح عالی انجام دادند تا به روش های مختلف از جمله انتشار خبرهای حاشیه ای تا انتشار خبرهای بی ارزش از عاملین فتنه حضور انان در رسانه ها را عادی کنند اما باید با ارسال این ابلاغیه قوه قضا از این گونه اعمال جلوگیری کنند و این تصمیم قوه قضا را فصل الخطاب قرار دهند.

دست های پشت پرده وزارت ارشاد در عادی سازی حضور فتنه گران در رسانه ها؟!

وزیر سابق ارشاد در جواب سوالی مبنی بر دست های پشت پرده وزارت ارشاد در این عادی سازی حضور فتنه گران در رسانه ها اضافه کرد: وزارت ارشاد در قبال انتشار عکس و مطالبی پیرامون عاملین فتنه در رسانه های زنجیره‌ای واکنشی نشان نداد در حالیکه باید معاونت مطبوعاتی بر نشریات نظارت کند اما در این زمینه اقدامی صورت نگرفت.

نقش معاونت مطبوعاتی در حضور عاملین فتنه در نشریات؟!

این مقام عالی سابق وزارت ارشاد در پاسخ خبرنگار صراط پیرامون نقش معاونت مطبوعاتی در حضور عاملین فتنه در رسانه ها گفت: قطعا هماهنگی هایی صورت گرفته که این رسانه ها در این زمینه یک مسیر را با هم طی کنند چون اگر مخالفتی بود وزارت ارشاد به این رسانه ها تذکر می داد تا این مسیر را دنبال نکنند و قطعا آنها نیز بعد از تذکر وزارت ارشاد این نکته را رعایت می کردند، به نظر من ایجاد این رویه در رسانه های زنجیره ای حاصل تذکر ندادن ارشاد به این رسانه ها است.

وزارت ارشاد موافق حضور عاملین فتنه در رسانه ها؟!

وی در خاتمه در پاسخ به سوال خبرنگار صراط مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد با این رویه رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب موافق است گفت: بالاخره وقتی وزارت ارشاد تذکری به این نشریات نداده قطعا مخالف این رویه نیست، اگر موافق این رویه نبود قطعا تذکری به این رسانه ها می داد.