۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶

آماده‌ باش اون به ارتش کره شمالی

رهبر کره شمالی با حضور در مانور نظامی، از نظامیان این کشور خواست برای مقابله با آمریکا و کره جنوبی آماده باشند.
کد خبر : ۲۲۸۶۰۳
صراط: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به همراه یگان‌های نظامی این کشور از مانور نیروهای نظامی کره شمالی در نزدیکی مرز آبی با کره جنوبی، بازدید کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشت، این مانور نظامی که شامل پرتاب موشک‌های ضدکشتی است، بر حمله به جزیره دشمن فرضی تمرکز داشت.

رهبر کره شمالی در طول حضور در این مانور نظامی از برگزاری آن ابراز خشنودی کرد و از نظامیان این کشور خواست برای مقابله با آمریکا و کره جنوبی آماده باشند. عکس‌هایی از حضور کیم در این مانور نظامی نیز منتشر شده است اما رسانه کره شمالی زمان و مکان دقیق این مانور را تعیین نکرده است.

رسانه‌های کره شمالی در طول چند ماه اخیر از برگزاری چندین مانور نظامی خبر دادند اما زمان و مکان دقیق آن‌ها را اعلام نکردند. چندی پیش کیم با حضور در محل یک مانور نظامی نیروهای هوایی و دریایی کره شمالی گفت کشورش آمادگی مقابله با هر جنگی از جمله جنگ هسته‌ای را دارد.

رهبر کره شمالی هم‌چنین گفت «نیروهای نظامی کره شمالی باید تمرین‌های نظامی فشرده‌ای را پشت سر گذاشته تا به طور کامل حملات متجاوزانه فرضی از سوی نیروهای آمریکایی‌های امپریالیست را خنثی کنند.»

کره جنوبی و آمریکا نیز بارها مانور نظامی مشترک برگزار کردند اما هربار مدعی شدند، برگزاری مانورهای نظامی آنان دلیل دفاعی داشته و هیچ نیتی برای حمله به کره شمالی ندارند.

وزیر دفاع کره جنوبی پیش از این به خبرنگاران گفته بود، آمریکا قصد ارسال تعدادی نیروی نظامی برای مانور نظامی مشترک با کره جنوبی به این کشور دارد.

به نوشته آسوشیتد پرس، کره شمالی برای نمایش قابلیت نظامی خود پیش از برگزاری مانورهای مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا، این مانورهای نظامی را برگزار می‌کند.
منبع: فارس