۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

وزیر کشور: توسعه‌نیافتگی می‌تواند منجر به تروریسم شود

وزیر کشور گفت:‌ باید در جهت رشد بیشتر توسعه در کشور گام برداریم و با تامین حداقل رفاه مردم در جهت امنیت پایدار در منطقه نقشی ایفا کنیم.
کد خبر : ۲۲۸۶۸۹
صراط: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در افتتاحیه اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تاکید بر نقش استانداران و سفرا که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: جرقه این نشست در نشست مشترک من با سفرا داده شد که تقاضای آنان این بود تا جلسات مشترکی را با استانداران داشته باشند.
 
وی با اشاره به حدود 5 ماه کار مشترک برای برگزاری چنین جلسه‌ای خاطرنشان کرد: ما امیدوار بودیم که در جلسه افتتاحیه در خدمت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه نیز باشیم اما به دلیل آنکه این برنامه با سفر آقای ظریف و برنامه کاری رئیس‌جمهور تداخل داشت نتوانستیم از حضور آنان در افتتاحیه استفاده کنیم که رئیس‌جمهور عصر امروز در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد.
 
وزیر کشور ادامه داد: آنچه مهم است با توجه به تحولات عرصه بین‌المللی کم‌کاری‌های منطقه‌ای جایگزین خوبی برای فعالیت‌های اجتماعی است که با توجه به ظرفیت‌های منطقه و موقعیت‌های تجارت بین‌الملل و شرایط کشاورزی و آب و خاک یک بستر منسجم تشکیل می‌شود که ما اگر در این زمینه فعالیت کنیم می‌توانیم شاهد توسعه کشور در زمینه‌های مختلف باشیم.
 
رحمانی فضلی با اشاره به ارتباط ایران با همسایگان خود تصریح کرد: ایران با همسایگان خود دارای مناسبات سیاسی در طول تاریخ است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
 
وی با اشاره به اهمیت امنیت پایدار در منطقه تصریح کرد: اکنون شاهد تحولات سیاسی و منطقه‌ای گسترده‌ای هستیم و برخی حوادث ناگوار که دل هر انسانی را به درد می‌آورد و اقداماتی در جهت افراطی‌گری و ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه در منطقه صورت می‌گیرد که این مسئله می‌تواند در جهت بی‌ثباتی و ناپایداری منطقه موثر باشد.
 
وزیر کشور با اشاره به مولفه‌های موثر در این زمینه خاطرنشان کرد: توسعه‌نیافتگی یکی از این مولفه‌هاست که می‌تواند منجر به تروریسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا شود و توسعه‌نیافتگی ناپایدار به عقب‌افتادگی و فقر منجر شود بنابراین باید در جهت رشد بیشتر توسعه در کشور گام برداریم و با تامین حداقل رفاه مردم در جهت امنیت پایدار در منطقه نقشی ایفا کنیم.  
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به ارتباط ایران با 15 استان کشورهای مرزی تصریح کرد: دولت سیاستگذاری در این حوزه را مبنا قرار داده و تلاش دارد تا در جهت گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و منطقه گام بردارد.
 
رحمانی فضلی به همکاری‌های وزارت خارجه در این امر اشاره کرد و گفت: مسئولیت این امر به وزارت کشور واگذار شد که وزارت کشور سیاست خود را بر مبنای توسعه قرار داده و به دلیل اختیاراتی که در حوزه استان‌ها و هماهنگی به دستگاه‌ها دارد می‌تواند نقش مهمی را در این امر ایفا کند.
 
وزیر کشور با اشاره به گسترش همکاری‌های دو جانبه با همسایگان کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های فنی، علمی را بر پایه مشترکات تاریخی و علمی در این زمینه بالا ببریم و شاهد صلح و آرامش در منطقه با همسایگان خود باشیم و این همکاری مستمر را در ابعاد مختلف ادامه دهیم.
منبع: فارس