۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

فیاضی: چهارشنبه‌سوری سیاسی شده

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن از مراسم ساده چهارشنبه‌سوری در ایام پایانی سال نیز بهره‌برداری سیاسی می‌کند و باید بدانیم که چگونه با این موضوع برخورد کنیم.
کد خبر : ۲۲۸۷۹۷
صراط: نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن از مراسم ساده چهارشنبه‌سوری در ایام پایانی سال نیز بهره‌برداری سیاسی می‌کند و باید بدانیم که چگونه با این موضوع برخورد کنیم.

عبدالوحید فیاضی پیش از ظهر امروز در جلسه  شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی بر پایگاه‌ها و ایستگاه‌های مهم فرهنگی فعالیت دارد و مترصد انجام صحیح، کیفی و مطلوب  برنامه‌های فرهنگی است.
 
وی تصریح کرد: تقابل مناسبت‌های شاد با مناسبت‌های مذهبی شهادت اهرمی برای استفاده دشمن شده تا آن را سیاسی کند و از طرفی با سوء‌استفاده از اعتقادات مذهبی به جنگ با اعتقادات اقدام کند.
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید با حفظ حرمت ایام فاطمیه، شادی خود را هم داشته باشند و این نیاز به برنامه‌ریزی درست و مدیریت برنامه‌ها دارد.
 
فیاضی تصریح کرد: قبل از سال جدید و عید نوروز، چهارشنبه‌سوری هم داریم که امروز علاوه بر استفاده از مواد آتش‌زا و خطرناک، سیاسی شده و دشمن از این مراسم ساده نیز بهره‌برداری سیاسی می‌کند، بنابراین باید بدانیم که چگونه با این موضوع برخورد کنیم.
 
وی ادامه داد: این موضوع و ایام فاطمیه باید دقیق رصد شود و تصمیم درست و منطقی گرفته شود که نتیجه عکس نداشته و آسیب‌های فرهنگی نداشته باشد.
 
این عضو خانه ملت با تاکید بر اینکه فاطمیه باید به فرهنگ و رفتار دینی و اجتماعی مردم تبدیل شود اظهار کرد: لازم است فاطمیه و برخی دیگر از مناسبت‌های مذهبی که مظلوم واقع شدند مانند محرم تبیین و فرهنگ شود و دقت گردد سوء استفاده نشود.
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری‌‌ها از المان‌های هنرمندانه و جذاب در سطح شهر برای ترویج فرهنگ استفاده کنند.
 
فیاضی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظیفه و مسئولیت سنگینی دارد گفت: تدوین چگونگی رفتار در ایام  فاطمیه و نوروز به  عهده شورای فرهنگ عمومی است و باید مدلی داده شود که استراتژی ورود به عید در ایام فاطمیه تعیین و تبیین شود.
منبع: فارس