۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

12 پالایشگاه‌ آمریکا نیمه‌تعطیل شد

فعالیت 12 پالایشگاه نفت آمریکا تحت تأثیر اعتصاب‌های کارگری قرار گرفته و تولید فرآورده‌های نفتی این کشور کاهش قابل توجهی داشته است. یک پنجم ظرفیت پالایش نفت آمریکا نیمه تعطیل شده است.
کد خبر : ۲۲۹۰۱۱
صراط:  فعالیت 12 پالایشگاه نفت آمریکا تحت تأثیر اعتصاب‌های کارگری قرار گرفته و تولید فرآورده‌های نفتی این کشور کاهش قابل توجهی داشته است. یک پنجم ظرفیت پالایش نفت آمریکا نیمه تعطیل شده است.

به نقل از رویترز، با پیوستن کارگران پالایشگاه پورت آرتور به اعتصاب کارگران نفتی آمریکا، در حال حاضر حاضر یک پنجم ظرفیت پالایش نفت آمریکا تحت تأثیر این اعتصاب ها با مشکل جدی مواجه شده است.
 
از ابتدای ماه جاری میلادی کارگران برخی پالایشگاه های نفت آمریکا به دلیل مشکلات مربوط به شرایط کار دست به اعتصاب زده اند و در حال حاضر و با ورود این اعتصاب به هفته چهارم ، این اعتصاب به 12 پالایشگاه و 3 واحد تولید محصولات شیمیایی این کشور گسترش یافته است.
 
بنا به اعلام منابع آگاه، مذاکرات نمایندگان شرکت های نفتی و مقامات اتحادیه کارگران فولاد آمریکا، به نتیجه نرسیده است و کارگران خواستار افزایش دستمزد هستند.
 
روز شنبه کارگران پالایشگاه نفت پورت آرتور، بزرگ ترین پالایشگاه نفت آمریکا، با ظرفیت پالایش روزانه 600 هزار بشکه نفت نیز به این اعتصاب پیوستند.
 
از جمله شرکت های درگیر در این اعتصاب می توان به رویال داچ شل و آرامکوی عربستان سعودی اشاره کرد و شل به صورت جدی در حال مذاکره با مقامات اتحادیه کارگری برای پایان دادن به این اعتصاب است.
 
6550 نفر از کارگران نفتی در آمریکا در حال حاضر در اعتصاب هستند و دست از کار کشیده اند که همین امر این اعتصاب را به بزرگترین اعتصاب نفتی این کشور در 35 سال گذشته تبدیل کرده است.
 
مجموع ظرفیت پالایش نفت پالایشگاه های درگیر در اعتصاب، بیش از 18.5 درصد از کل ظرفیت پالایش نفت در آمریکا را شامل می شوند.
منبع: فارس