۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

چرا پورعلی‌گنجی نباید به چین برود؟

مرتضی پورعلی گنجی پدیده فوتبال ایران در جام ملت های آسیا، با تیانجین چین به توافق رسید و قرار است ظرف چند روز آینده قراردادش را به صورت رسمی امضا کند.
کد خبر : ۲۲۹۰۳۷
صراط: مرتضی پورعلی گنجی پدیده فوتبال ایران در جام ملت های آسیا، با تیانجین چین به توافق رسید و قرار است ظرف چند روز آینده قراردادش را به صورت رسمی امضا کند.

 به گفته منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران، نمایندگان این باشگاه نهایتا تا سه روز دیگر وارد تهران می شوند. پورعلی گنجی با عقد قراردادی یکساله به تیانجین می پیوندد و از این پس، پیراهن آنها را به تن خواهد کرد. اما انتقال او به لیگ چین، در سال هایی که بارها و بارها بازیکنان ایرانی پیشنهادهای باشگاههای این کشور را رد کرده اند، انتقادهایی را به همراه داشته است. از نظر منتقدان، او به این دلایل نباید به لیگ چین برود.

1-چینی ها در بستن قرارداد مثل ایرانی ها هستند،بالاترین مبلغ را در نظر می گیرند ولی پائین ترین مبلغ را پرداخت می کنند! چند بازیکن تیم ملی می گویند یکی از دلایل اصلی شان برای نرفتن به چین همین بود چون مطمئن بودند اگر قرارداد میلیاردی هم ببندند، برای گرفتن پول شان کلی دردسر دارند.

2-بازیکنان شاغل در لیگ چین باید 40 درصد از قرارداد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند که این رقم،بخش اعظمی از قرارداد آنها را به خودش اختصاص می دهد.

3-یکی از بزرگترین مشکلات ایرانی ها در چین تغذیه است. غذاهای آنها به مذاق ایرانی ها خوش نمی آید. رضا شاهرودی تعریف می کرد که خیلی وقت ها مجبور بود هر روز ماکارونی بخورد!

4-زبان،یکی از مشکلات اصلی کسانی است که به چین می روند. پورعلی گنجی حتی زبان انگلیسی هم بلد نیست.

5-شهر تیانجین در شمال شرقی چین قرار دارد و یک شهر بندری به حساب می آید. پورعلی گنجی برای رسیدن به این شهر باید 2 پرواز انجام دهد و یا اینکه یک مسیر را زمینی برود. او باید راهی پکن شود و از آنجا هوایی به تیانجین برود. این مسیر برای او نزدیک به 10 ساعت طول می کشد. این تازه بدون در نظر گرفتن توقف های فرودگاهی است. یعنی پورعلی گنجی برای هر رفت و آمد به تیم ملی باید چنین مسیر طولانی ای را طی کند.

در تکلمه باید گفت در سال های گذشته بازیکنان ایرانی زیادی پیشنهاد بازی در چین را رد کرده اند؛ حتی نورمحمدی مدافع پرسپولیس! ایجنتی که پورعلی گنجی را به چین برده، پیش از این به خیلی از بازیکنان ایرانی پیشنهاد داده که آنها نپذیرفتند به چین بروند. حالا مرتضی پورعلی گنجی پدیده فوتبال ایران که از نظر خیلی ها توانایی بازی در اروپا را هم دارد، راهی این کشور خواهد شد.