۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲

جزئیات دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان

فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : ۲۲۹۱۵۳
صراط: عصر امروز سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با سپهبد قلی‌اف فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان دیدار کرد و درخصوص موارد مشترک مرزبانی و تعاملات میان دو نیرو با یکدیگر تصمیماتی را اتخاذ کردند.

رضایی پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این نشست گفت: این دیدار در جریان برگزاری هشتمین اجلاس مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد و از جمله اهداف آن می‌توان به اتخاذ دیپلماسی فعال در حوزه ماموریتی با کشور همسایه، استحکام رابطه متقابل و ایجاد رابطه حسن همجواری، افزایش تعاملات مرزی بین دو کشور، مبارزه با جرایم و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود چند صد کیلومتر مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مرزهای مشترک زیادی با جمهوری آذربایجان داریم بنابراین لازم است نشست‌ها و گفت‌وگوهایی میان مرزبانی دو کشور انجام شود.

وی با بیان این‌که ایران با جمهوری آذربایجان دارای مرزهای رودخانه‌ای، دریایی و خاکی است، ادامه داد: جلوگیری از تردد غیرمجاز، برخورد با صید غیرقانونی و قاچاق کالا از جمله محورهایی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان این‌که بنا شد بازدیدها و دیدارهای مشترک میان دو مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد شود، افزود: علاوه بر تهران و باکو نشست‌های مشترکی نیز در شهرهای مرزی برگزار خواهد شد.

وی یکی دیگر از تصمیمات این نشست را برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی میان مرزبانی ایران و آذربایجان اعلام کرد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره سطح همکاری و تعامل میان مرزبانی دو کشور گفت: مرزهای مشترک ایران با جمهوری آذربایجان یکی از مرزهای امن در کشور است که در این بین میان مسئولان مرزبانی دو کشور تعامل سازنده‌ای نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا