۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱

صدور قانون مبارزه با تروریسم در مصر

رئیس جمهور مصر با صدور قانونی درباره شناسایی و مبارزه با گروه‌های تروریستی در تلاش است دایره سرکوب مخالفان را در کشورش تنگ تر کند.
کد خبر : ۲۲۹۳۸۷
صراط: رئیس جمهور مصر با صدور قانونی درباره شناسایی و مبارزه با گروه‌های تروریستی در تلاش است دایره سرکوب مخالفان را در کشورش تنگ تر کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر قانون دست بندی و شناسایی گروه‌های تروریستی را صادر کرد.
 
پایگاه خبری «الیوم السابع»، گزارش داد که بر اساس این قانون گروه تروریستی، سازمان گروه و یا باندهایی را تشکیل می‌دهند که از طریق اقدامات سازمان دهی شده در داخل و خارج از کشور به دنبال آزار دیگران و ایجاد رعب و وحشت هستند.
 
بر اساس این قانون گرو‌ه‌های که فعالیتشان از نظر دولت مصر فعالیت تروریستی شناسایی شود به دستور دادستانی به دادگاه تجدید نظر قاهره برای قراز گرفتن در فهرست گروه‌های تروریستی ارجاع داده می‌شود.
 
قانون جدید تروریسم در مصر که به وسیله السیسی صادر شده هرگونه فعالیت گروه‌هایی که در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند را ممنوع اعلام کرده و دارایی‌های این گروه و اعضای آن را مصادره خواهد کرد.
 
اعضای این گروه‌ها از فعالیت تبلیغاتی برای گروه‌ خود محروم و ممنوع الخروج خواهند شد و از فعالیت‌های سیاسی نیز منع خواهند شد.
 
مصر پیش از این گروه اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود و به همین بهانه صدها تن از اعضا و حامیان این گروه‌ را در زندان‌های نظامی محاکمه کرد.
منبع: فارس