۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

اوپک جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد؟

در حالی که پیش از این وزیر نفت نیجریه اعلام کرده بود با کاهش قیمت نفت درخواست جلسه اضطراری اوپک را خواهد داشت اما رویترز به نقل از مقام آگاه اعلام کرد اوپک چنین قصدی را ندارد.
کد خبر : ۲۲۹۳۸۸
صراط: اوپک اعلام کرده است قبل از اجلاس رسمی کشورهای صادرکننده نفت اوپک در ماه ژوئنT اجلاس اضطراری برای تعیین قیمت نفت نخواهند داشت.
 
به نقل از رویترز پیش از این دیزانی الیسون وزیر نفت نیجریه به فاینانشال‌تایمز گفته بود که در صورت کاهش قیمت نفت او درخواست اجلاس اضطراری جلسه اوپک را برای تصمیم‌گیری در مورد نفت خواهد داشت.
 
یکی از نمایندگان اعضای اوپک که نخواست نامش فاش شود گفته است اقدام جدی از سوی کشورهای عضو اوپک برای انجام نشست اضطراری پیش از ماه ژوئن وجود ندارد.
 
قیمت نفت از ژوئن سال گذشته تاکنون بیش از 50 درصد افت داشته است در اجلاس اخیر اوپک نیز اعضا تصمیم گرفتند سطح عرضه نفت کاهش نیابد و همچنان 30 میلیون بشکه در روز باشد به کاهش بیشتر قیمت نفت کمک کرد.
 
افزایش تولید نفت شیل آمریکا هم از دلایل دیگر کاهش قیمت نفت از سال گذشته تاکنون است.
 
در این میان برخی به توطئه کاهش قیمت نفت اعتقاد دارند که عربستان با همدستی آمریکا برای فشار آوردن به روسیه و ایران در کنار تحریم‌ها اقدام به کاهش قیمت نفت کرده‌اند البته عربستان بارها این موضوع را نفی کرده است.
 
برخی کارشناسان نیز می‌گویند کاهش قیمت نفت از سوی عربستان برای از دست ندادن بازارهای جهانی نفت در قبال افزایش عرضه نفت شیل  آمریکا است.

منبع: فارس