۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

گزارش آژانس از مذاکرات آمانو و عراقچی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه دیدار سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس را «مفید» ارزیابی کرد.
کد خبر : ۲۲۹۴۰۲
صراط: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه دیدار سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس را «مفید» ارزیابی کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در بخشی از بیانیه آژانس در رابطه با این دیدار آمده است: «دیدار امروز مفید بود و به تفاهم بهتر بین طرفین، کمک کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «گفت‌وگوها بر لزوم حل هرچه سریعتر تمامی موضوعات باقی‌مانده مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، متمرکز بود.»

امروز همچنین آقای عراقچی بعد از دیدارش با آمانو  این دیدار را بسیار خوب و سازنده خواند و به خبرنگاران گفت که تهران به همکاری با آژانس سرعت می‌بخشد و افزود: «ما موافقت کردیم که به همکاری‌های خود با آژانس سرعت ببخشیم.»

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه نشست‌های کارشناسی بین ایران و آژانس به صورت مستمر وجود داشته، عنوان کرد: «این رایزنی‌ها و همکاری‌ها در آینده سرعت بیشتری خواهد یافت.»

وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: «ما قادر هستیم همکاری ایران و آژانس را بررسی کنیم و با ملاحظه اهمیت نقش آژانس در هرگونه توافق احتمالی بین ایران و گروه 1+5 تصمیم گرفتیم به همکاری‌ها شتاب ببخشیم.»

عراقچی با بیان اینکه در مذاکرات اخیر در ژنو پیشرفت‌هایی حاصل شده، تاکید کرد که با این وجود هنوز راه طولانی برای دستیابی به توافق وجود دارد.

این دومین دیدار عراقچی با آمانو در وین طی یک سال اخیر بود. سید عباس عراقچی 6 آبان سال گذشته (1392) در وین با یوکیا آمانو دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: فارس