۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

ورود سامانه بارشی از غرب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۲۹۴۰۳
صراط: مهندس احد وظیفه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی گفت: امروز برخی از مناطق استان‌های واقع در شمال شرق کشور، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی شاهد ابرناکی، بارش‌پراکنده و وزش باد خواهند بود و بتدریج از اواخر وقت امروز این مناطق کاهش ابر خواهند داشت.

وی از ورود یک سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد و افزود: بر این اساس روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب و بتدریج مرکز کشور و دامنه های غربی البرز و روز پنج شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب‌شرق کشور سبب ابرناکی و بارش پراکنده خواهد شد. همچنین از بعدازظهر پنجشنبه در سواحل دریای خزر و دامنه های البرز افزایش ابر، کاهش دما و بارش باران وبرف پیش‌بینی می شود که از روز جمعه دامنه فعالیت این سامانه محدود به نیمه شرقی کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که در روزهای آخر هفته بارندگی در سواحل دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی شدید خواهد بود، افزود: از اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در جنوب غرب کشور افزایش وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود و خلیج فارس نیز پنجشنبه مواج پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری در اواخروقت بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز 2 و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر در شهرهای شمالی بارش پراکنده گاهی وزش‌باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز1و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

منبع: ایسنا