۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

قربانیان جدید داعش در سوریه

ریف‌های حسکه روز (سه‌شنبه) شاهد درگیری‌ شدید مبارزان کُرد با گروه تروریستی تکفیری «داعش» بود، در حالی‌که داعش پس از حمله به چند شهرک مسیحی آشوری‌نشین در ریف حسکه شماری از ساکنان آنها را قتل عام کرد و تعدادی را هم به اسارت گرفت.
کد خبر : ۲۲۹۴۱۶
صراط: کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه در ادامه عملیات‌هایشان علیه گروه‌ تروریستی تکفیری «داعش» موفق شدند، در استان حسکه، واقع در شمال شرقی سوریه روستاهای جدیدی مانند صافیة، خربة بغل، راویة، شویرا، تل قارسه، دا مرجة، علایا و پاسگاه طویل و مزرعه طویل در جنوب شرقی شهر «قامشلی» و روستاهای خزعة، سلیمة، تمیم، ربیعة، تغلب کبیرة، تغلب الصغیرة و وائل و همچنین مسیر روستای سلینة در جنوب شرقی شهرک «تل حمیس» را آزاد کنند.

آزادسازی این مناطق پس از درگیری‌های شدید بین مبارزان کُرد با عناصر تکفیری داعش حاصل شد و طی آن 27 داعشی تکفیری کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی و به اسارت گرفته شدند.

تلاش برای خروج از حالت دفاعی به هجومی

از سوی دیگر و به دنبال شکست‌های سنگین داعش از مبارزان کُرد و ارتش سوریه در عین العرب و ریف آن و همچنین ریف‌های حسکه و قامشلی و مناطق اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور، این گروه تروریستی تکفیری از روز گذشته (دوشنبه) حملاتی را با هدف تصرف شهرک «تل تمر» در ریف غربی استان حسکه آغاز کرد.

هدف داعش از حمله به تل تمر پیشروی به سمت شهر «راس العین» است تا شاید به این طریق با بالا بردن روحیه عناصر خود، آنها را از لاک دفاعی خارج و به وضعیت هجومی باز گرداند.

براین اساس منطقه کوه «عبد العزیز» به عنوان مهمترین پایگاه داعش در ریف حسکه این روزها شاهد تحرکات و فعالیت‌ها و تجمع گسترده گروه تروریستی تکفیری داعش و گروه‌های وابسته به آن طی روزهای گذشته بود، تا امروز (دوشنبه) این گروه حملاتی را علیه دو روستای الأغیبش و تل شامیران در نزدیکی شهرک تل تمر و واقع در غرب این شهرک انجام دهند تا به موازات آن گروه‌های دیگر وابسته به داعش عناصر خود را در مسیر حسکه – جنوب تل تمر به حالت آماده باش درآورند و ساکنان تمام مناطق مسکونی قرار گرفته در این مسیر را از خانه‌های خود بیرون و آنها را آواره کنند.

حملات داعش به شهرک تل تمر و پس از آن راس العین با هدف مقابله با عملیات‌های کمیته‌های مبارزان کُرد صورت می‌گیرد که هدف آن آزادسازی شهر راس العین پس از آزادسازی شهر «تل ابیض» در ریف رقه و ارتباط این دو شهر با شهر عین العرب در غرب و شهر حسکه در شرق مناطق شمالی سوریه است.

داعش به خوبی دریافته است، ارتباط این چهار شهر کردنشین شمال سوریه با یکدیگر به معنای گشوده شدن راه امداد و کمک رسانی از مناطق کُردنشین شمال عراق به مناطق کُردنشین شمال سوریه است و اینکه این کمک‌ها تنها کمک‌های امدادی و انسانی را شامل نمی‌شود، بلکه بخش عمده این کمک‌ها، نظامی خواهد بود و این به معنای افزایش توان و قدرت نظامی مبارزان کُرد جهت مقابله با داعش و انجام عملیات‌های گسترده‌تر علیه این گروه تروریستی تکفیری است.

از سوی دیگر، داعش به این طریق تلاش می‌کند، به عملیات نظامی اخیر پیشمرگه‌ها در شمال عراق پاسخ دهد که هدف آن قطع راه‌های امداد و کمک رسانی داعش از منطقه «سنجار» عراق به مناطق مرزی سوریه و دفع احتمال پیشروی زمینی نیروهای پیشمرگه به سمت مرزهای سوریه است.

اما منابع کُرد در این خصوص تاکید کردند که مبارزان کُرد حملات سنگین داعش به روستاهای مورد نظر این گروه را دفع کرده و با دردست گرفتن ابتکار عمل، عناصر تکفیری داعش را به سمت کوه عبد العزیز وادار به عقب نشینی کنند.

آتش زدن دو کلیسا و ده‌ها خانه در ریف حسکه

اما در ریف حسکه گروه تروریستی تکفیری داعش اقدام به آتش زدن دو کلیسا در شهرک‌های تل هرمز و تل شامیه پس از حمله به این دو شهرک مسیحی آشوری نشین در ریف حسکه و تصرف آنها کرد.

این درحالی است که داعش در شهرک‌های تل شامیه، تل نصری، الاغبیش، توما یلدا، الحاووز و تل هرمز ده‌ها منزل مسیحیان آشوری این شهرک‌های را آتش زد و ده‌ها مسیحی آشوری ساکن این شهرک‌ها را قتل عام کرد.

همچنین گزارش شده که داعش حدود 90 مسیحی آشوری از اهالی این شهرک‌ها را هم به اسارت گرفته است.
منبع: فارس
برچسب ها: داعش آشوریان صراط