۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶

جنتی: کسی بیانیه‌های ‌وزار‌ت‌ ارشاد را باور نمی‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چه ما بیانیه در این زمینه می‌دهیم که تا الان وزارت ارشاد مجوز انتشار هیچ گونه آلبومی در زمینه تک‌خوانی زنان ارائه نداده ‌‌هیچ کس آن را باور نمی‌کند.
کد خبر : ۲۲۹۴۴۴
صراط: علی جنتی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره حضرت زینب (س) با عنوان شکوه شکیبایی حضور در زنجان را همزمان با میلاد حضرت زینب (س) را افتخاری برای خود عنوان کرد و از زحمات انجام شده در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی تصریح کرد: کار نو و بدیعی در این زمینه انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بیشینه‌ای که استان زنجان با مردم ولایتمدار خود دارد و از آنجا که مردم این شهر همه پیروان و شیعیان اهل بیت (ع) هستند، انتظار هم می‌رفت که اگر هم قرار است جشنواره‌ای برگزار شود، برای تکریم و شناخت بیشتر سلاله اهل بیت باشد، از زنجان صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم این برنامه تداوم داشته و هر سال باشکوه‌تر و با بهره‌گیری از همه امکاناتی که در کشور است، برگزار شود.

جنتی با اشاره به تلاش معاونت قرآن و عترت برای برگزاری مشابه این جشنواره در رابطه با سایر ائمه در استان‌های مختلف اضافه کرد: امیدواریم با این کار هر شهر به یکی از ائمه اختصاص پیدا کند و در مناسبت‌های مختلف از همه اندیشمندان و هنرمندان و شاعران دعوت شود که آثار خود را در آن ارائه و دبیرخانه آن نیز در استان مذکور استقرار یابد.

وی با بیان اینکه عشق به ائمه معصومان (ع) با خون و گوشت ملت ایران عجین شده است، تصریح کرد: این کار بدیعی که انجام شد و شاعران، ادیبان، هنرمندان، نویسندگان و محققان مقالات خود را ارائه کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه صبر و مقاومت حضرت زینب (س) یکی از ویژگی‌های شاخص آن بزرگوار است، افزود: ایشان در موقعیت‌های مختلف در کسوت پرستاری، گاهی در کسوت نگهداری از بیمار و گاهی نیز به عنوان زن فداکاری که تسلی‌دهنده دیگران است، ایفای نقش کردند.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی حضرت زینب (س) برای ما سرمشق است که ایشان به عنوان پیام آور حماسه کربلا چه کردند، افزود: اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و افشاگری ایشان نبود شاید داستان کربلا آنگونه که باید و شاید برای مردم روشن نمی‌شد و امروز ما صحنه دیگری از آن حادثه داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سخنان آتشین آن حضرت در کاخ یزید، دیکتاتور آن روز بنی‌امیه را رسوا کرد، گفت: هم‌اکنون اثری از یزیدیان و پیروان آنها که صدام و صدامیان نیز از آنها بودند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 14 قرن هنوز هم یاد ائمه باقی است، اضافه کرد: در اربعین حسینی دیدیم که بسیاری از علاقه‌مندان از جای جای دنیا در این مراسم حضور داشتند و عرض ارادت می‌کردند.

جنتی با بیان اینکه بصیرت و آگاهی حضرت زینب (س) و مقاومت ایشان و صبر و تحمل در برابر شدائد به ما روحیه مقابله و مقاومت می‌دهد، تصریح کرد: جشنواره شکوه شکیبایی نیز در راستای به تصویر کشیدن این مقاومت‌ها و احیای مکتب اهل بیت و احیای مکتب عاشورا برگزار شد.

وی با بیان اینکه زنجان زادگاه بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان بزرگ است، گفت: این امر از ویژگی‌ها و شاخصه‌های استان زنجان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مطلوب استان زنجان بیان کرد: استاندار زنجان جزو معدود استاندارانی است که برای این نوع فعالیت‌ها وقت گذاشته‌اند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی استان زنجان و پیگیری این امور تصریح کرد: خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان زنجان خود پرچم دار برگزاری این برنامه‌ها است.

وی همچنین با تقدیر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در اجرای برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: از این جهت خیلی احساس خرسندی می‌کنم که خادمان فرهنگ در این زمینه هستند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال به میدان آمده است، گفت: برخورد دولت با همه برابر است و رئیس جمهور خود را رئیس جمهور همه می‌داند چه به او رای داده باشند و چه به او رای نداده باشند.

وی با بیان اینکه اینکه تلاش دولت برای احقاق حقوق شهروندی برای همگان است، گفت: تلاش دولت این است که در دادن مجوزها و برخورد با اهالی فرهنگ و هنر و روزنامه نگاران و هنرمندان و اصحاب فرهنگ عادلانه و برابر باشد و امکانات کشور به صورت عادلانه توزیع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از شعارهای دولت مدارا و تحمل و شنیدن نقد سازنده و صحیح است، گفت: امروز سینه ما برای شنیدن نقد کاملا گشاده و آماده است و کاملا از این بحث استقبال می‌کنیم و کاملا تحمل آن را داریم و حتی در برابر تخریب‌ها هم ترش رویی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های سیاسی بسیار که دولت، دولت منتخب آنها نبوده است و کاندیدای دیگری داشتند، گفت: متاسفانه دیده می‌شود که این گروه‌ها برخلاف برخی از شعارهای ارزشی که می‌دهند، حرکت‌های ضد ارزشی انجام داده و اشاعه دروغ و تحریف مطالب را انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها با اهداف سیاسی انجام می‌شود.

جنتی با تاکید بر بیان واقعیت‌ها به صورت واقعی اضافه کرد: برخی‌ها عادت دارند که اطلاعات خود را از یک کانال می‌گیرند و این کار غلطی است، چرا که باید اطلاعات را از کانال‍‌های مختلف و صحیح گرفت و به واقعیت‌ها توجه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتراض عده‌ای از بانوان زنجانی به وزارت ارشاد در زمینه اینکه وزارت ارشاد اجازه تک‌خوانی به خانم‌ها داده است، گفت: هر چه ما بیانیه در این زمینه می‌دهیم که تا الان وزارت ارشاد مجوز انتشار هیچ گونه آلبومی در زمینه تک‌خوانی زنان ارائه نداده ‌‌هیچ کس آن را باور نمی‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی از جریانات سیاسی این کار را انجام می‌دهند، گفت: کسانی که این ادعا را دارند، مدرک ارائه کنند که کی وزارت ارشاد مجوز صادر کرده است.

وی اضافه کرد: ما بارها اعلام کردیم که تابعیت محض ولایت فقیه را داریم و در حوزه موسیقی و در سایر حوزه‌های هنری نیز فعالیت ما کاملا روشن و مشهود است.

وی با بیان اینکه سخنان در همه حوزه‌ها مکتوب شده و در اختیار است، اضافه کرد: چیزی که سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد است آن چیزی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، چرا که ایشان نسبت به فعالیت‌های فرهنگی حساسیت ویژه دارند و اگر ما گامی کج برداریم نخستین کسی که هشدار می‌دهد، مقام معظم رهبری خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی از افراد به علت علایق دینی تحت تاثیر برخی از جریانات قرار می‌گیرند، گفت: برخی از مواقع مسائل آنگونه نیست که برخی از روزنامه‌ها و سایت‌ها اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه با برخی از فعالیت‌های مطبوعات می‌شود، برخورد جدی کرد، افزود: در این کشور آزادی است و افتخار ما این است که انقلاب برای ما آزادی آورده ‌و همه باید مخالفان را تحمل کنند.
منبع: فارس