۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

هشدار آمریکا درباره سفر به عربستان

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده با توجه به افزایش حملات اخیر به شهروندان آمریکایی و غربی در عربستان، از شهروندان می‌خواهیم به دقت خطرات سفر به این کشور را بررسی کنند.
کد خبر : ۲۲۹۵۰۳
صراط: در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده با توجه به افزایش حملات اخیر به شهروندان آمریکایی و غربی در عربستان، از شهروندان می‌خواهیم به دقت خطرات سفر به این کشور را بررسی کنند.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور درباره خطرات امنیتی سفر به عربستان سعودی هشدار داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه تاکید شده است: «تهدیدات امنیتی در حال تشدید است و گروه‌های تروریستی که برخی از آنها وابسته به داعش یا القاعده در شبه جزیره عرب هستند منافع عربستان و آمریکا را هدف گرفته‌اند».
 
در این هشدار آمده است: «هدف‌های احتمالی شامل مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها، مراکز خرید،‌مداری بین‌المللی و دیگرز تاسیسات غربی و سعودی در پادشاهی عربستان سعودی است».
 
وزارت خارجه آمریکا همچنین توصیه کرد: «قویا به شهروندان آمریکایی در عربستان سعودی توصیه و آنها را تشویق می‌کنیم تا هتل‌ها یا اماکن مسکونی را با دقت زیاد انتخاب کنند. شهروندان آمریکا باید از مناطق اطراف محل سکونت خود دائما اطلاع داشته باشند».
 
این وزارتخانه از آمریکایی‌ها خواست ضمن به همراه داشتن مدارک،‌اسناد و روادید معتبر خود، در موقع جابجایی و رانندگی در عربستان سعودی نهایت احتیاط و مراقبت را به خرج داده و در موقع سوار و پیاده شدن از وسایل نقلیه هم مراقب باشند.
منبع: فارس