۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

موضع وزارت کشور درباره افزایش تعطیلات

مشاور وزیر کشور گفت: وزارت کشور موافق افزایش تعطیلات رسمی در کشور است.
کد خبر : ۲۲۹۶۴۶
صراط: مشاور وزیر کشور گفت: وزارت کشور موافق افزایش تعطیلات رسمی در کشور است.

رضا محبوبی بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان زنجان با اشاره به وضعیت اجتماعی کشور و استان اظهار داشت: باید برای اصلاحات اجتماعی موجود در کشور تدابیری اندیشیده شود.
 
وی با اشاره به اینکه اکثر مداخلات مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در این زمینه مداخلات ساختاری است، گفت: مداخلات ساختاری تاثیرات پایدارتری نسبت به دیگر مداخلات دارد.
 
معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور مداخلات برنامه‌ای را بر اصلاح وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار اعلام کرد و بیان داشت: گاهی اوقات در برنامه‌ریزی‌ها اصلاح در ساختارهای فیزیکی انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه معمولا تدابیر ساختاری، اثرات فرهنگی و اجتماعی پایدارتری دارند، افزود: گاهی اوقات اعلام می‌شود که جامعه ما به عنوان یک جامعه شاداب محسوب نمی‌شود.
 
محبوبی در ادامه با بیان اینکه معمولا گلایه می‌شود که تعطیلات پنهان زیادی در تقویم کشورمان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر نابسامانی‌هایی در وضعیت تعطیلات کشورمان وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه ساماندهی تعطیلات منجر به ساماندهی در شادابی، اوقات فراغت، کمک به توسعه گردشگری و...می‌شود، یادآور شد: باید تعطیلات پنهان موجود در کشور به حداقل برسد و از فرصت‌های موجود برای شاداب کردن مردم استفاده شود.
 
معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور به ثبت همپوشانی تعطیلات رسمی با نظام بین‌المللی اشاره کرد و متذکر شد: در کشورمان 26 روز تعطیلات رسمی وجود دارد که از این تعداد 16 روز تعطیلات مذهبی، شش روز تعطیلات ملی و سیاسی همچون 14 خرداد، 22 بهمن، 29 اسفند و.. و چهار روز نیز تعطیلات نوروزی است.
 
محبوبی تصریح کرد: ایران به عنوان دومین کشور دنیا در داشتن بیشترین تعطیلات رسمی به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند تعطیلات غیر رسمی زیادی در کشورمان وجود دارد، اظهار داشت: با این حال وزارت کشور موافق افزایش تعطیلات رسمی در کشور است.
 
معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با بیان اینکه مرکز امور اجتماعی عقیده دارد تعطیلات مذهبی موجود در کشور نباید کم شود، افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی این تعطیلات انجام می‌شود.
منبع: فارس