۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

هشدار آمریکا به اتباع خود در اردن

سفارت آمریکا در اردن به اتباع خود هشدار داد که از آنجایی که احتمال حمله تکفیری‌ها به فروشگاههای بزرگ «امان» وجود دارد، در خصوص رفتن به این مکان‌ها خودداری یا حتی‌الامکان احتیاط کنند.
کد خبر : ۲۲۹۸۱۳
صراط: سفارت آمریکا در «امان» پایتخت اردن به اتباع خود هشدار داد تا از رفتن به مراکز خرید در پایتخت اردن خودداری کنند.
 
سفارت آمریکا در امان اعلام کرد که اطلاعاتی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمالاً فروشگاههای بزرگ پایتخت اردن مورد حمله گروههای تکفیری قرار می‌گیرد.
 
در بیانیه‌ای که در وب‌سایت سفارت آمریکا در اردن قرار داده شده بود، مسوولان سفارتخانه اعلام کردند که گروههای شبه‌نظامی به طور دائم در خصوص حمله به اهداف باصطلاح نرم همچون فروشگاهها و رستوران‌های اردن ابراز علاقه کرده‌اند.
 
اردن یکی از همپیمانان آمریکا است و نقش خود را در ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش افزایش داده است زیرا چندی پیش یک خلبان اردنی توسط تکفیری‌های داعش زنده زنده سوزانده شد.
 
با اینحال، گروه تروریستی «الشباب» در سومالی نیز هفته گذشته در یک نوار ویدئویی تهدید کرد که در صدد است به فروشگاهها و مراکز خرید آمریکا و چند کشور اروپایی حمله کند.
 
در بیانیه سفارت آمریکا در اردن آمده است: سفارت آمریکا اطلاعاتی در خصوص تهدید بالقوه علیه فروشگاههای بزرگ در امان دریافت کرده است. این تهدید به نظر معتبر می‌آید که البته چارچوب زمانی احتمالی و نوع حمله مشخص نیست.
 
مقامات سفارت آمریکا در عین حال اعلام کردند که دولت اردن اقدامات امنیتی در این مکان‌ها را افزایش داده است.
منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا هشدار اردن